Dunlop, 14 variante noi de anvelope pentru MOTO2
Dunlop se întoarce în Europa pentru cursele Sachsenring Moto după testul argentinian Urmând succesul înregistrat la Assen, Dunlop a mers pentru un test și pe circuitul Termas De Rio Hondo din Argentina, o nouă pistă introdusă deja în calendarul competițional 2014.
Cu ajutorul lui Esteve Rabat (Kalex) și a lui Nicolas Terol (Suter), Dunlop a putut să treacă printr-un program intens de testare a anvelopelor. În ansamblu, piloții au fost programați să testeze cinci specificații pentru față și doisprezece pentru spate pe parcursul a doisprezece ore împărțite în două zile. Cei doi piloți au parcurs un total de 240 de tururi și, în ciuda ploii din a doua zi, 14 din cele 17 anvelope au putut fi evaluate corespunzător. Ambii piloți au muncit intens și feedback-ul lor a fost excelent. Dunlop este acum încrezătoare și se pregătește pentru sezonul 2014 cu anvelope capabile să parcurgă de la 25 până la 30 de tururi într-o cursă, rezultatele fiind confirmate de ambii piloți.
După această sesiune de teste, atenția se îndreaptă acum spre Sachsenring, unul dintre cele mai solicitante circuite pe care le vizitează piloții din Moto2 și Moto3. Cu zece viraje de stânga și doar trei sau patru discutabil de dreapta, circuitul este pentru piloții Moto2 o provocare, iar acet settup impune ca Dunlop să aloce o gamă specială de anvelope de spate. Temperaturile extreme cauzate de acumularea tuturor virajelor pe stânga fac aproape imposibil de oferit altceva decât anvelope de spate cu profil asimetric.
Astfel, pentru spate se vor aloca patru anvelope ATR14 W919 și cinci ATR14 3838 pentru fiecare pilot în parte, ambele având construcții asimetrice pentru a permite încălzirea pe partea dreaptă nelucrătoare, precum și pentru reducerea temperaturii pe partea stângă, folosită. W919 prezintă un compus mai moale pe partea nelucrătoare pentru momentele în care piloții simt că au nevoie de un plus de încredere la antrenamentele din diminețile mai răcoroase. Acestora li se alătură anvelopele 302 și 345 pentru față, care sunt acum deja bine-cunoscute echipelor, disponibile câte patru bucăți per pilot pentru a permite cât mai multe variații cu efect asupra performanței anvelopei pentru față.
Pentru piloții Moto3 vor fi alocate componenta față ‘M’ și ‘H’ însoțite de ‘S’ și ‘M’ pentru spate. Obiectivul acestor piloți va fi să păstreze cât mai mult cu putință stabilitatea anvelopei, având în vedere că temperaturile pe care le vor atinge anvelopele vor fi aici cele mai ridicate pe care le vor experimenta în Europa. Ambele opțiuni pentru anvelopele pentru față și spate vor da piloților încredere pe durata antrenamentului pe vreme mai răcoroasă și în sesiunile de încălzire, încredere care în cazul altor clase nu este la fel de necesară, precumși durabilitatea și anduranța necesare în condiții de cursă cu temperaturi mai ridicate.
Rezultatul obținut în cadrul campionatului mondial Moto2 din sezonul trecut le-a conferit fiecăruia dintre producătorii de șasiu Suter, Kalex și FTR un loc pe podium dar cu trei combinații diferite de anvelope, ceea ce este foarte satisfăcător pentru Dunlop. La fel se poate spune pentru Moto3 unde KTM, Honda și Kalex KTM au terminat pe podium, chiar în condiții de vreme umedă, deci toate au încheiat cu aceleași anvelope pentru vreme umedă.
Clinton Howe, Operations Manager Motorcycle Grand Prix:
“În cursele recente am văzut câteva variații ale temperaturii ambientale, de la temperaturi extrem de ridicate în Catalonia la condiții de vânt răcoros la Assen. În ambele situații, ambele clase de piloți și echipele și-au folosit cunoștințele reglându-și vehiculele pentru a obține cât mai mult de la ele. În unele cazuri, presiunile anvelopei au fost micșorate pentru a câștiga acea extra miime ca rezultat al urmăririi aderenței, când pista a devenit alunecoasă din cauza condițiilor meteo.”
“Pentru Sachsenring, rezultatele de anul trecut au fost foarte bune și am schimbat una din specificațiile anvelopelor pentru spate de la ATR03 la ATR14, și sperăm că astfel piloții vor avea de făcut o alegere și mai grea când optează cu ce anvelope concurează, întrucât ambele ar trebui să performeze foarte bine.”