Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

File de istorie: Repere din economia românească – Farmec S.A. Cluj-Napoca

Publicat: vineri, 04 mai 2018

Înființate în urmă cu peste 40 de ani, laboratoarele de cercetare Farmec au stat la temelia unei direcții devenită ulterior tradiție în cosmetica românească, de a da viață unor cercetări originale, conținând în ele ani de studii și experimentări făcute cu seriozitate, inventivitate și profesionalism.

Rodul acestor cercetări poartă astăzi numele unor mărci de renume, care au făcut carieră pe piața românească și externă: Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec etc. Produsele ”made by Farmec” acoperă o arie largă de domenii și cerințe ale consumatorilor, de la produse chimico-casnice până la produse cosmetice de întreținere pentru corp și ten.

Istoria companiei începe în 1889 când, la Budapesta, sunt înființate Laboratoarele Molnar Moser. La sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, din acestea se desprinde un mic laborator, Mol-Mos, care își va desfășura activitatea în Cluj-Napoca. Acesta producea apă de colonie și pudră pentru copii.

În 1949, laboratorul este naționalizat și redenumit Fabrica de Produse Cosmetice Cluj nr. 21. Din acest moment începe producția de creme, rujuri și uleiuri de păr. Un an mai târziu, structura portofoliului de produse suferă o serie de modificări succesive, ele ajungând astfel să cuprindă 50 de repere, în majoritate creme și loțiuni. În 1965 s-a produs pentru prima dată laptele demachiant Doina, care continuă, și după aproape 50 de ani, să fie cel mai bine vândut demachiant de pe piața din România.

Întreprinderea fuzionează, în 1967, cu Fabrica de uleiuri vegetale Flacăra Cluj și devine Flacăra. Prin decizia prof. dr. Ana Aslan, creatoarea primei rețete antiîmbătrânire din lume, de a încredința companiei dezvoltarea invenției sale, în toamna anului 1968, aceasta devine primul producător de creme și emulsii Gerovital H3 din România. Astăzi, liniile de produse Gerovital au ajuns cunoscute pe toate continentele lumii, iar confirmarea calității lor a venit nu doar din direcția premiilor obținute, cât mai ales din încrederea consumatorilor dovedită în zeci de ani.

În octombrie 1972, Flacăra devine Fabrica de Produse Cosmetice Farmec, aflându-se în subordinea Ministerului Industriei Chimice.

23 de ani mai târziu, în 1995, compania este privatizată cu capital 100% românesc. Primii ani de după privatizare au fost dificili, existând greutăți privind asigurarea cu fond valutar, aprovizionarea cu materii prime și ambalaje sau politica fiscală descurajantă. Cu toate acestea, au avut loc numeroase investiții — în mărirea capacității de producție, îmbunătățirea calității produselor și extinderea companiei în țară, care au condus la creșterea constantă a cifrei de afaceri. Tot atunci a fost dezvoltat exportul, care s-a extins în țări precum Spania, Italia, Japonia sau Thailanda, în paralel fiind formată propria rețea de distribuție națională ale cărei baze sunt puse în 2000, prin deschiderea unor noi reprezentanțe și puncte de lucru.

În 2001, în paralel cu realizarea a numeroase investiții, este lansată gama Aslavital, bazată pe 30 de ani de cercetări asupra argilei din Munții Apuseni. În 2003 are loc inaugurarea parcului Farmec situat pe strada București nr. 68-70, din Cluj-Napoca.

Apoi, în 2004, este modernizată gama Gerovital Plant, în 2006, este lansată gama Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, iar în 2007 este modernizată gama Farmec, pentru ca în 2008, Farmec să preia integral drepturile de utilizare a mărcii Gerovital și să lanseze, în 2010, gama antiaging Gerovital H3 Evolution, cu un complex revoluționar de ingrediente, după ce în 2009 lansase gama Aslavital Lift Instant.

La ora actuală, Farmec deține mărci recunoscute internațional, printre care Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital H3 Evolution, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Obsesie și Dermofarm.

Dacă în 1968, Farmec nu era decât o fabrică cu 40 de angajați care producea aproximativ 20 de produse cosmetice, în prezent este cel mai mare producător autohton de cosmetice, cu peste 600 de angajați și un portofoliu de peste 400 de produse.

Astăzi, Farmec se situează în rândul marilor companii industriale din Europa, atât prin calitatea produselor, cât și datorită investițiilor în tehnologii moderne și în laboratoarele sale de analize care sunt recunoscute în toată lumea.

Cu o capacitate extinsă de producție, respectând cele mai înalte standarde de calitate, Farmec și-a asociat numele cu mărci recunoscute pe plan internațional, prin realizarea de produse sub mărci private și prin dezvoltarea relațiilor de colaborare cu numeroși parteneri de prestigiu, precum Societatea Română de Cosmetologie, Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Clinicile de Dermatologie din Cluj-Napoca și București, clinici de testare a eficienței produselor, Laboratoarele Dermscan Franța și Evic Internațional România.

Dar poate cel mai impresionant este laboratorul de eficiență, în care testele realizate de specialiștii laboratorului determină dacă un produs îndeplinește într-adevăr rolul pentru care a fost creat, eficiența fiind măsurată sub control dermatologic. Activitatea laboratorului este dublată de evaluările clinice realizate la institute specializate din țară și străinătate.

Compania Farmec S.A. Cluj-Napoca deține din 2002 Certificatul Internațional de Calitate ISO 9001:2008 și se poate lăuda cu un avansat sistem al dezvoltării continue. Totul pornește de la concepție, cercetare și formulare și se bazează pe aplicarea strictă a legislației europene în domeniul produselor cosmetice și chimico-casnice armonizate cu cerințele legislative ale piețelor țintă, precum America de Nord, America de Sud, Asia etc. Aprovizionarea anuală cu 1.500 tone de materii prime se bazează pe o prospectare și monitorizare continuă a pieței, pe identificarea unor furnizori alternativi, astfel încât să se poată asigura cea mai bună calitate la un preț rezonabil. Și nu în ultimul rând ținând seama de faptul că sunt produse anual 16 milioane de bucăți, pentru care este asigurată calitatea, dar și ritmicitatea producției, urmărindu-se în permanență creșterea productivității muncii și creșterea gradului de utilizare a capacităților de producție. Asigurarea calității se bazează și pe o permanentă instruire internă și pe realizarea auditurilor interne.

Dezvoltarea companiei este susținută și de o consolidare permanentă a propriei rețele de distribuție bazată pe reprezentanțele prezente în Timiș, Brașov, Neamț, Galați, Argeș și București și pe punctele de lucru din Sibiu, Vrancea, Prahova, Dolj și Constanța. Este absolut remarcabil faptul ca astăzi produsele Farmec sunt prezente și apreciate deja aproape în toată lumea, ele fiind exportate în Japonia, Iran, Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Slovacia, Republica Moldova, Cehia, Norvegia, Croația, Thailanda, Liban, Iordania, Kuwait, Emiratele Arabe Unite, Republica Coreea și SUA.

În 2012, compania a fost sponsor principal al Echipei Olimpice a României și a lansat promoția națională ”Aur, Argint și un Bronz Perfect”, prin care a donat un procent din vânzările generate de Gerovital Sun, echipei Olimpice a României.

Sursa text: AGERPRES

Foto: Farmec 

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=96654

Publicat de la data mai 4 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, ECONOMIC, FINANȚE - BĂNCI.

Zona comentariilor

Meteo în țară

26 august 2019, 11:30
 

NE
Soare
28°C
18 km/h
Perceput de temperatură: 28°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 47%
Vânt: 18 km/h NE
Rafale de vânt: 18 km/h
UV-Index: 5
Răsarit: 6:31
Apus: 20:04
Prognoza 27 august 2019
Zi
 

ENE
Predominant însorit
33°C
Vânt: 11 km/h ENE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 6
Noapte
 

ENE
Senin
17°C
Vânt: 4 km/h ENE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 6
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 26-08-2019 Ora : 0 Nr. mesajului : 1 Intre orele : 00:00 si 01:00 In zona : Județul Gorj: Padeș;Județul Gorj: : zona de munte de peste cota 1800 m; Se vor semnala : averse ce vor cumula 25 l/mp, frecvente descarcari electrice, intensificari de scurtă durată ale vântului, grindină […]

Loto

Horoscop

  • 225.738 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team