Guvernul a adoptat legea antiUber şi Bolt
Reprezentaţii Bolt au declarat că ei continuă să îşi desfăşoare activitatea în toate oraşele din România în care operează. „Şoferii parteneri pot în continuare să conducă pe platforma Boltţ, iar pasagerii au posibilitatea să călătorească în oraş într-un mod convenabil şi accesibil. Am primit asigurări de la Guvern ca în următoarea perioadă România va avea o nouă lege ce reglementează sectorul de ride-hailing şi care va fi echitabila pentru toate părţile implicate. Bolt lucrează îndeaproape cu autorităţile şi oferă tot sprijinul în acest demers”, precizieaza oficialii companiei.
Ordonanţa de Guvern vine după ce Ministerul Transporturilor a promis transportatorilor că va adopta o asemenea lege , după protestele taximetriştilor din Bucureşti din ultima perioadă.
Până acum, legea aplicată de poliţişti se baza pe o sintagmă care se referea la „în mod repetat”. Şoferii Uber sau Bolt care erau opriţi de controalele Poliţiei de mai multe ori puteau fi amendaţi, dar prima oară primeau doar avertisment.
Ca urmare a deciziei Guvernului, vor putea fi amendaţi cei care efectuează activităţi de transport public, contra cost, încă de la primul control.
Excluderea sintagmei „în mod repetat” din Legea 38/2003 obliga şoferii Uber sau Bolt să aibă toate actele în regulă încă de la primul control – atestat, autorizaţie de transport pe firmă parteneră, copie conforma maşina , asigurare persoane şi bagaje.
Încă din momentul în care Guvernul a anunţat că se pregăteşte să adopte o astfel de ordonanţă de urgenţă în domeniu, avocaţii au apreciat-o ca fiind una care introduce reguli ce pot determina ieşirea Bolt şi Uber de pe piaţă.