IKEA România, doi ani de pierderi
Suedezii de la IKEA au fost şi anul trecut pe pierderi cu magazinul din România. Au avut pierderi de 3,6 milioane de euro la afaceri de 76,2 milioane de euro. Este al doilea an consecutiv pe minus pentru IKEA, notează Ziarul Financiar.
Magazinul IKEA din zona Băneasa a avut 2,9 milioane de vizitatori în 2012. Asta înseamnă că fiecare vizitator, considerat ca o unică persoană, a cheltuit în medie 26 de euro.
O parte din încasările magazinului sunt însă generate de restaurantul magazinului pentru că cei care lucrează în zona Băneasa vin deseori să mănânce acolo, aşa că valoarea cumpărăturilor pentru mobilă scade.
Vânzările de mobilă în general s-au tot redus în anii de criză şi nici anul acesta nu se anunţă mai bun.
După ani de pierderi, unele fabrici au început să se închidă. Acum o lună, fabrică Mobexpert din Târgu Mureş a intrat în faliment, după cinci ani de pierderi.