Juriul "Fabricat în Țara lui Andrei" a selectat 20 de finaliști dintre cei 512 de aplicanți

Petrom anunță lista celor 20 finaliști ai competiției Fabricat în Țara lui Andrei. Juriul, compus din experții Fundației NESsT și reprezentați Petrom, a evaluat cele 512 idei de afaceri înscrise în competiție și le-a selectat pe cele care au cel mai mare potențial de a răspunde unor probleme sociale și pot deveni afaceri funcţionale.

Ideile celor 20 de finaliști abordează zone variate: agricultură (ferme și livezi), industria textilă (prelucrarea lânii), educație (tabere educative), prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de construcții și a mobilei, servicii (asistență pentru persoanele vârstnice), industria de agrement, domeniul alimentar (panificație, dulcețuri bio) sau plafar (plante medicinale). Propunerile au venit din
partea a 10 persoane fizice, 6 ONG-uri, 2 întreprinderi individuale și 2 SRL-uri. Lista completă a finaliștilor, precum și detalii despre ideile lor de afaceri sociale se gasesc pehttp://www.taraluiandrei.ro, sectiunea Fabricat în TLA.

Localitățile pentru care cei 20 de finaliști au propus idei de afaceri sociale sunt și ele la fel de diverse. Un număr record de idei a fost înregistrat pentru zona Bacaului: Comănești, Moinești, Zemeș (6 proiecte finaliste). Restul finaliștilor și-au propus să dezvolte afaceri care să rezolve probleme sociale din comunitățile: Mănești, Dâmbovița (3 idei finaliste); Boldești-Scăeni, Prahova (2 idei finaliste);
Bustuchin, Gorj (2 idei finaliste); Telega, Prahova; Ghimpați, Giurgiu; Babana, Argeș; Moreni, Șelaru; Corbu, Constanța; Marca, Sălaj; Suplacu de Barcău, Bihor; Independența, Galați; Burcioaia, Vrancea.
În etapa următoare, cei 20 de aplicanţi selectaţi vor fi invitaţi să participe la o serie de workshopuri susţinute de specialişti NESsT. Primul dintre ele va avea loc pe 4 aprilie, la Bucureşti, iar în cadrul acestuia participanţii vor lucra la definitivarea ideii de afaceri şi la studiul de prefezabilitate.
În luna noiembrie a acestui an, planurile de afaceri ale celor 20 de finaliști vor fi evaluate, iar juriul va alege 10 câştigători. Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă pentru inițierea afacerii.
De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact
social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.
Fabricat în Țara lui Andrei este o competiție care își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România. Pe site-ul www.taraluiandrei.ro s-au putut înscrie, în perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, antreprenori, ONG-uri, PFA-uri, SRL-uri și întreprinderi individuale.
Cele 28 de comunităţi pentru care s-au putut propune idei de afaceri sociale sunt:
Merişani, Băbana (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa); Independenţa, Schela (judeţul Galaţi); Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judeţul Gorj); Icoana (judeţul Olt); Băicoi, Boldeşti- Scăeni, Telega (judeţul
Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Siliştea, Poeni (judeţul Teleorman); Guşoeni (judeţul Vâlcea); Burcioaia (judeţul Vrancea).

Pentru mai multe informaţii despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro. Despre Țara lui Andrei
Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile
Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzator, educația (non-formală) și inovația. Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider,
orientați către soluții. Grupul Petrom
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în
urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 8,8 miliarde de euro în ultimii opt ani.

La sfârşitul anului 2012, Grupul exploata în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 775 milioane de barili echivalent petrol (750 milioane barili echivalent petrol în România). Cu o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone, Petrom este prezent pe piaţa distribuţiei de produse petroliere
din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin
intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.
Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, Petrom a început operaţiunile comerciale la centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi
la parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.
În anul 2012 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.891 milioane euro, EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.270 milioane euro.

OMV, cea mai mare companie industriala publica din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 437 TWh gaze în 2012. În Rafinare şi
Marketing, OMV avea la finalul anului 2012 o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone, şi deţinea aproximativ 4.450 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia. Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 1,62% iar 6,62% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

NESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi
America Latină. La nivel global în cei 15 ani de activitate, NESsT a lansat 126 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a 0ferit sprijin financiar de peste 8 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 280.000 de
persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.
De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 3 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 12 întreprinderi sociale active în portofoliu. În cei 5 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de 225.000 Euro.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.