Licitaţia pentru autostrada Braşov-Comarnic, din nou amânată

În prima parte a acestei luni, comisia CNADNR trebuia să desemneze partenerul care va proiecta, construi şi finanţa tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov (58 kilometri). Însă, din cauza unor modificări la traseul şoselei, licitaţia a fost,din nou amânată.

Viitoarea autostradă Braşov-Comarnic nu va mai trece prin centrul staţiunii Buşteni, recent renovată, porţiunea respectivă de drum urmând să fie înlocuită cu un tunel.

Traseul autostrăzii va fi modificat în zona staţiunilor Sinaia, Buşteni şi Predeal. Ca să nu fie afectată infrastructura staţiunilor, noua conducere a CNADNR doreşte construirea unui tunel de 10 kilometri, ce va fi împărţit în trei porţiuni: una la Sinaia, una la Buşteni şi alta la Predeal.

Tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov se compune din două secţiuni: Comarnic-Predeal (în lungime de 36,2 km) şi Predeal-Cristian (21,8 km).

Traseul autostrăzii va cuprinde 18 tuneluri, cu o lungime totală de 2.890 de metri. Finanţarea pentru autostradă e de 6,6 miliarde de lei.

Autostradă între Braşov şi Sibiu? Factorii de decizie din România tind să tragă spre noua variantă a autostrăzii Nădlac – Bucureşti prin amenajarea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu, pe la Făgăraş, în defavoarea tronsonului Sibiu – Piteşti. Noul şef al CNADNR susţine această varianta.

„Trebuie să găsim alte soluţii pentru a face legătura Coridorului IV rutier cu Bucureştiul. Am identificat varianta autostrăzii Sibiu-Braşov şi atunci Coridorul IV va avea traseul prin Braşov. În acelaşi timp, ne gândim şi la viitoarea autostradă Braşov-Bacău, finanţată tot din bani europeni”, a precizat şeful CNADNR, citat de newsbv.ro.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.