Licitația pentru implementarea “Portalului IMM-urilor din România” s-a încheiat
Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) a încheiat procedura de achiziţie a serviciilor de consultanţă în managementul proiectului, dezvoltare de software, formare profesională, informare şi publicitate pentru proiectul Portalul IMM-urilor din România. Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din Ascenta IT Services SRL- parte a companiei norvegiene Computas AS – Power Net Consulting şi Evolva Trend Consultant, valoarea contractată fiind de 3.379.611,92 lei fără TVA.
Consultantul va asigura expertiza tehnică şi managementul de proiect necesar implementării cu succes a proiectului “Portalul IMM-urilor din România – Dezvoltarea interoperabilității bazelor de date destinate IMM-urilor”, obiectivul final al proiectului fiind realizarea unui sistem care să pună la dispoziţia mediului de afaceri o infrastructură care să permită interoperabilitatea între membrii participanţi, precum şi accesul securizat la această infrastructură. Printre activităţile specifice se numără: planificarea, analiza şi dezvoltarea soluţiei tehnice a portalului, livrarea componentelor hardware necesare sistemului, testarea funcţională şi integrată a sistemului, popularea cu date a bazelor de date ale sistemului, servicii de dezvoltare de conţinut electronic, instruirea utilizatorilor, suport Go-Live, precum şi monitorizarea, controlul, informarea şi publicitatea proiectului.
Proiectul îşi propune să ofere întreprinderilor mici şi mijlocii din România o infrastructură puternică şi sigură prin care acestea să coopereze. De asemenea, va contribui la diminuarea cheltuielilor generate de activităţile de colaborare cu alte IMM-uri. Platforma va oferi şi posibilitatea de a efectua formalităţi administrative şi de a interacţiona cu administraţia publică.
Prin acest proiect se va realiza o infrastructură pentru interoperabilitatea între întreprinderile mici şi mijlocii, care va aduce acestora o serie de beneficii, precum:
1. Noile servicii electronice vor deveni disponibile tuturor utilizatorilor, deoarece va exista infrastructură corespunzătoare, rularea va fi centralizată, iar integrarea va urmări standarde europene
2. Fiecare utilizator va avea o identitate unică faţă de toate serviciile, datorită autentificării securizate
3. Costurile pentru IMM-uri şi Administraţia Centrală vor fi reduse datorită:
a. infrastructurii comune
b. scăderii timpilor de procesare
c. eliminării redundanţei
d. garantării calităţii şi securităţii serviciilor oferite
Sistemul va asigura accesul cetăţenilor şi agenţilor economici la două tipuri de informaţii:
1. publică – date generale despre materiale şi acte normative de interes public, despre orar, funcţionare, competenţele comisiilor din structurile administraţiilor publice
2. privată – aplicaţia dedicată îi oferă posibilitatea creării unei legături directe şi securizate cu administraţia publică, în care datele de acces personale folosite sau solicitate sunt protejate;
Cetăţenii şi agenţii economici vor putea obţine informaţiile necesare fără a se mai deplasa la sediul instituţiilor publice şi fără a mai consuma din timpul alocat altor activităţi. Totodată, pentru utilizatorii sistemului se vor pune la dispoziţie un număr de 30 de aplicaţii prin care utilizatorii sistemului pot interacţiona cu instituţiile publice. Portalul IMM-urilor va fi disponibil publicului larg in luna septembrie 2013.
În faza iniţială de analiză a specificaţiilor tehnice demarată de Consultant se vor stabili o listă de funcţionalităţi ale Portalului IMM-urilor pentru un utilizator obişnuit, precum şi serviciile disponibile pentru IMM-uri prin intermediul portalului. Informarea publicului larg privind demararea proiectului se va realiza prin organizarea conferinţei de lansare a proiectului în prima lună de derulare a contractului.