Ne folosim de el în fiecare zi, dar ce știm despre el? Semaforul…

Încă de pe vremea când se călătorea în trăsuri și nu existau încă mașini, marile orașe erau foarte aglomerate. Polițiștii erau nevoiți să stea toată ziua în mijlocul intersecțiilor pentru a dirija circulația.

Primul sistem de iluminare în trafic a apărut înaintea mașinilor, când circulația era asigurată de pietoni, trăsuri sau căruțe. Primul sistem de semnalizare a intersecțiilor a fost instalat într-o intersecție din Londra, în 1868. Era o lanternă rotativă cu două semnale de avertizare: unul verde și celălalt roșu. Culoarea roșie însemna ”opriți”, iar cea verde — ”mergeți”. Lanterna, iluminată pe gaz, era întoarsă dintr-o direcție într-alta cu ajutorul unei bare instalată la bază. La 2 ianuarie 1869, lanterna a explodat, rănind polițistul care o dirija.

Odată cu apariția automobilelor, situația s-a înrăutățit. Ofițerul de poliție William Potts din Detroit, Michigan s-a hotărât să rezolve problema. El a încercat să găsească o modalitate de semnalizare care să fie folosită doar pentru traficul rutier. Sistemul de căi ferate avea deja un sistem propriu de semnalizare, automatizat. Dar, în timp ce liniile de căi ferate erau paralele, străzile erau așezate în unghiuri diferite. William Potts a inventat primul sistem de iluminare în trei culori, care controlează traficul din cele patru direcții ale unei intersecții. Acesta a fost instalat în 1920 la intersecția străzilor Woodward cu Michigan în Detroit. În mai puțin de un an, orașul Detroit avea deja 15 astfel de sisteme automate de iluminare.

Cam în aceeași perioadă, Garrett Morgan din Statele Unite a încercat să găsească un sistem care să asigure fluidizarea traficului. Așa a fost inventat sistemul electric automatizat.

 

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.