Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

Noul traseu pentru Autostrada Ploiesti-Brasov: mai ieftin pentru stat, mai scump pentru soferi

Publicat: miercuri, 05 septembrie 2018
Studiul de fundamentare aprobat pe 29 august de Guvern arata ca autostrada va fi construita in Parteneriat public-privat, prin revenirea la traseul dintr-un studiu de fezabilitate din 2002-2006. Fata de un studiu mai nou din 2015, se va renunta la traversarea zonei printr-o serie de tuneluri, varianta care era cu 600 de milioane de dolari mai scumpa. Si desi autostrada va fi mai ieftina, soferii vor achita totusi o taxa catre partenerul privat. Totodata, se va introduce o taxa si pe autostrada deja existenta Bucuresti-Ploiesti.
Urmarirea dezvoltarii contractului va fi efectuata in principal de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza. Obiectivul va fi implementat prin Parteneriat Public Privat, iar proiectul va fi realizat in doua etape.
Prima etapa se va derula pe parcursul a 24 de ani si prevede servicii de proiectare, lucrari de intretinere si operare in regim de parteneriat public privat. Proiectarea si construirea autostrazii vor dura 4 ani, urmata de o perioada de 20 de ani de intretinere si operare. Guvernul mentioneaza ca, avand in vedere perioada medie de amortizare a lucrarilor de constructie aferenta autostrazii, respectiv de 50 de ani, la finalul duratei contractului autostrada va mai avea o valoare reziduala de aproximativ 60% din costul cu realizarea lucrarilor de constructie.
In cea de-a doua etapa autostrada va fi exploatata in regim de autostrada cu taxa, astfel incat sa fie amortizata la nivel de costuri inclusiv valoarea reziduala a constructiei de la finalul etapei 1, fara ca aceasta sa fie suportata in etapa 1, etapa in care valorile de trafic nu sunt inca foarte mari, iar acest un efort bugetar imediat fara ca sumele investite sa fie ulterior recuperate.
Guvernul precizeaza ca se pastreaza traseul din Studiul de Fundamentare 2002-2006. Varianta propusa ulterior cu 10 km tuneluri, respectiv 20 de km de galerie si imbunatatirea elementelor geometrice spre o viteza nenecesara a condus la cresterea costului constructiei cu peste 600 de milioane dolari.
Premierul a spus ca durata de executie a autostrazii este de maximum 4 ani, iar costul estimat este de 1,36 de miliarde de euro.
Taxa de utilizare a autostrazii care va fi platita de un autoturism la 100 km de autostrada parcursi este limitata la6,3 euro fara TVA. Nivelul tarifului perceput este stabilit in functie de distanta parcursa de vehicul.

Pentru un vehicul din categoria LGV se plateste, pentru fiecare 100 km autostrada, 8,82 euro fara TVA, iar pentru un HGV si un Bus se plateste 12,6 euro fara TVA. Tarife maximale initiale (care ulterior vor suferi indexari conform contractului).

Articol integral pe cursdeguvernare.ro

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=103374

Publicat de la data sept. 5 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, Breaking News.

Zona comentariilor

Meteo în țară

16 octombrie 2018, 18:36
 

ENE
Soare
20°C
4 km/h
Perceput de temperatură: 19°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 32%
Vânt: 4 km/h ENE
Rafale de vânt: 4 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 7:31
Apus: 18:30
Prognoza 17 octombrie 2018
Zi
 

ENE
Parţial însorit
23°C
Vânt: 11 km/h ENE
Rafale de vânt: 14 km/h
max. UV-Index: 3
Noapte
 

NE
Senin
10°C
Vânt: 4 km/h NE
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 3
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 139.002 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team