O nouă investigație expune modul în care companiile de tutun comercializează țigări în rețelele de socializare în S.U.A. și în întreaga lume

Companiile din domeniul tutunului își promovează în mod secret produsele pe platforme de socializare precum Instagram, Facebook și Twitter, plătind persoane influente și cu priză la generațiile tinere – pentru a posta imagini legate de tutun și fumat, ca parte a unei strategii de marketing documentate în mai mult de 40 de țări. După o investigație de doi ani efectuată de Campaign for Tobacco Free Kids și Netnografica LLC, o companie americană de cercetare și consultanță pentru consumatori specializată în cercetarea on-line, concluziile au fost publicate online și detaliate într-o petiție trimisă Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) de nouă organizații din domeniul sănătății publice.

Ancheta documentează mai mult de 100 de campanii din rețetelele de socializare ale Philip Morris International, British American Tobacco, Japan Tobacco International și Imperial Brands. Netnografica a realizat interviuri cu tineri “influencers” din rețelele de socializare, plătiți pentru a promova tutun în mediul on-line către milioane de adepți fără a dezvălui că au fost implicați în publicitate plătită (celor intervievați le-a fost acordat dreptul la anonimat pentru a participa la cercetare).

Principalele rezultate ale anchetei includ:

  • Companiile de tutun caută tineri care au un număr semnificativ de adepți online și îi plătesc pentru a posta fotografii cu Marlboro, Lucky Strike și alte mărci de țigări. Aceste persoane sunt instruite cu privire la ce mărci de țigări trebuie să promoveze, când să posteze fotografii pentru expunere maximă și cum să realizeze fotografii „naturale” care nu arată ca anunțuri pre-fabricate. În Italia, “influențatorii” plătiți pentru a promova țigările Lucky Strike au fost instruiți să se asigure că avertismentele de sănătate pe pachetele de țigări nu erau vizibile în fotografiile postate online.
  • Companiile de tutun organizează petreceri și concursuri cu sponsorizări de mărci de țigări și încurajează participanții să posteze pe conturile lor sociale.
  • „Influențatorii” sunt instruiți să includă anumite hashtag-uri care promovează țigările pe postările din rețelele sociale. Hashtag-urile utilizate sunt în mare parte în limba engleză, indicând faptul că vizează o audiență globală.
  • În combinație, aceste campanii înșelătoare de social media pentru produsele din tutun au fost vizionate de peste 25 de miliarde de ori în întreaga lume – inclusiv de 8,8 miliarde de ori în Statele Unite, potrivit analizelor sociale de presă comandate ca parte a acestei investigații.

Aceste descoperiri au fost, de asemenea, detaliate într-un articol recent al The New York Times. Link aici- https://www.nytimes.com/2018/08/24/health/tobacco-social-media-smoking.html

Comisia Federală de Comerț Americană reglementează toate aspectele legate de comercializare în S.U.A., inclusiv respectarea obligației legale a persoanelor de a divulga relațiile publicitare atunci când promovează diverse mărci de produse. Nici una dintre imaginile documentate în cadrul acestei investigații nu a inclus astfel de dezvăluiri, în pofida dovezilor amănunțite că mulți influențatori au fost plătiți sau stimulați pentru a promova în mod specific mărcile de țigări.

Petiția depusă solicită Comisiei Federale să emită un ordin care să impună companiilor de tutun să dezvăluie că aceste campanii de social media sunt de fapt plătite pentru publicitatea produselor din tutun prin includerea clară a #Sponsored, #Promotion sau #Ad în conținut. Petiția a fost depusă de Campaign for Tobacco Free Kids, American Academy of Family Physicians, American Academy of Pediatrics, American Cancer Society Cancer Action Network, American Heart Association, American Lung Association, International Union Against Tuberculosis and Lung Disease, Truth Initiative și Vital Strategies.

Campaniile social media au fost documentate în țări, printre care Brazilia și Uruguay, care interzic publicitatea pe internet a tutunului. Aceste campanii, de asemenea, eludează – și pot încălca – politicile platformelor de socializare precum Facebook și Instagram care nu permit nici un fel de publicitate plătită pentru produsele din tutun pe platformele lor. Solicitarea dezvăluirii că aceste postări sunt anunțuri plătite pentru produse din tutun va facilita aplicarea acestor reglementări legale și politici.

„Companiile de tutun proclamă că nu vizează copii, dar această anchetă arată că fac exact opusul – și fac acest lucru cu un nivel de sofisticare, care amenință să facă dependentă o nouă generație și care riscă să ne ducă înapoi pe drumul progresului în reducerea fumatului în întreaga lume,“ a spus Matthew L. Myers, președintele Campaign for Tobacco Free Kids. „Industria tutunului, una din cele mai înșelătoare industrii ale lumii, are acum noi instrumente puternice reprezentate de rețelele de socializare care îi permite să vizeze miliarde de tineri în mod ascuns și eficient. Comisia Federală pentru Comerț – și guvernele din întreaga lume – ar trebui să lanseze imediat investigații și să utilizeze toate instrumentele de care dispun pentru a pune capăt acestor practici de publicitate înșelătoare ale companiilor de tutun „.

Ancheta arată că toate cele patru mari companii de tutun încalcă propriile standarde interne de comercializare. Aceste standarde prevăd că nu se vor angaja în marketing viral (British American Tobacco, Imperial Brands) sau în marketing “sub acoperire” acolo unde nu este clar că tutunul este promovat (British American Tobacco), că este obligatorie verificarea vârstei în anunțurile online (Japan Tobacco International) și că se vor angaja în marketing „cinstit și corect” (Philip Morris International).

Alte constatări cheie includ:

  • British American Tobacco, cea mai mare companie de tutun din lume, se află în spatele mai multor campanii de marketing pentru mărcile sale de țigări Lucky Strike și Dunhill. Un “influențator” plătit pentru a promova brandurile BAT a explicat: „Am pus pachetul de țigări aici pe masă și fac o fotografie. Pentru că este evident ilegal. Deci, ei au acest grup de oameni în fiecare oraș … Încearcă să creeze această practică prin care dau pachete de țigări la oameni cu un anumit număr de adepți, astfel încât aceștia să posteze o imagine cu pachetul. Imaginea finală pe care vor să o arate este că fumatul de Lucky Strike este la modă, este “cool”. „
  • Philip Morris International, producătorul mărcii de țigări Marlboro, a lansat campanii similare în mai multe țări. În Indonezia, o campanie de la Marlboro numită „I Decide To” a fost vizionată de peste 47 de milioane de ori în mediul online. O campanie din Uruguay, numită #NightHunters, a folosit influențatori plătiți pentru a posta despre țigări cu mentol și a fost văzută de aproape 10% din populația uruguayană. Un influențator plătit pentru promovarea mărcilor Philip Morris a declarat că „influențatorii aleși au fost mereu cei mai tineri”.
  • Imperial Brands a lansat campanii de social media pentru țigări Davidoff în mai multe țări, inclusiv Bosnia, Malaezia și Egipt. Folosind hashtag # ForTheHunters, campania a fost vizualizată de peste 24 de milioane de ori.
  • Japan Tobacco International, vânzător al mărcilor Camel și Winston în afara S.U.A., a lansat campanii de social media pentru ambele mărci în mai multe țări – inclusiv un festival „Global Freedom Music” care promovează țigările Winston online în Kazahstan, Kyrgyzstan și Iordania. Un videoclip creat de o agenție de presă din Marea Britanie care descrie strategia de publicitate pentru campanie afirmă că a generat „milioane de afișări pe social media”.

„Dovezile documentate de cercetarea noastră arată campanii de marketing recente, cu bugete uriașe, care împrumută teme și tendințe populare din cultura tineretului”, a declarat Robert Kozinets, președintele Netnografica LLC, care este, de asemenea, profesor de comunicare și marketing la Universitatea din California de Sud. „Companiile de tutun au desfășurat o campanie globală sofisticată pentru a comunica cu publicul larg și pentru a crea asociații pozitive cu un produs care este de mult timp legat de consecințe negative și de fapt mortale asupra sănătății”.

Potrivit investigației, campaniile de marketing vizează adesea țările cu venituri mici și mijlocii care se confruntă cu o povară disproporționat de mare a deceselor și bolilor legate de consumul de tutun. La nivel global, 80% dintre fumătorii din lume trăiesc în țări cu venituri mici și medii. Consumul de tutun ucide în prezent peste 7 milioane de persoane în fiecare an și se estimează că va ucide un miliard de oameni în acest secol, dacă guvernele nu vor lua măsuri pentru a preveni acest lucru.

Pentru resurse suplimentare și pentru descărcarea fotografiilor, vizitați: http://wheretheressmoke.social/resources.

Asociația Generația România Sănătoasă 2035

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.