Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

Pasageri vs. Ryanair! Ce drepturi avem in caz de anulare a zborului

Publicat: marți, 19 septembrie 2017

Compania de transport aerian low cost Ryanair a anunțat că intenționează să anuleze mai multe zboruri programate și pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale. A fost publicată deja o listă a acestor zboruri care poate fi găsită pe pagina oficială a companiei. https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7

În această situație, pasagerii zborurilor anulate trebuie să știe că drepturile stabilite prin legislația europeană, în speță Regulamentul UE 261/2004, nu pot fi încălcate. Acest lucru a fost subliniat luni, 18.09.2017, și de Comisarul European pentru Transporturi, doamna Violeta Bulc.

Prin urmare, dacă ai fost anunțat că zborul tău cu Ryanair a fost anulat, ai dreptul în primul rând la rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecționare.

În plus, în funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, poți solicita companiei aeriene și compensațiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanța zborului anulat și pot fi de la 250 EUR la 600 EUR.

ECC Romania te sfătuiește:

  • Citește cu atenție secțiunea Drepturile pasagerilor aerieni din cadrul Întreabă expertul de pe site-ul nostru care îți explică pe larg care sunt drepturile tale în caz de anulare a unui zbor: http://www.eccromania.ro/informatii/intreaba-expertul/drepturile-pasagerilor-aerieni/
  • Dacă nu ești lămurit sau cazul tău este mai complex, sună-ne, trimite-ne un e-mail sau o întrebare pe Facebook (https://www.facebook.com/ECC.Romania) și îți vom oferi un sfat gratuit, special pentru situația ta.
  • Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensațiilor legale, utilizând formularul disponibil pe site-ul acesteia.( https://www.ryanair.com/gb/en/check-in)
  • Dacă nu primești un răspuns în termen de maxim 30 de zile sau primești un răspuns negativ, trimite-ne o reclamație însoțită de: confirmare rezervare/itinerariu, reclamația transmisă către compania aeriană și, dacă este cazul, răspunsul primit. Vom încerca să găsim o soluție pe cale amiabilă, gratuit pentru tine.

Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania face parte din reteaua ECC-Net si sprijina cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre.
ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC Romania este sprijinit logistic de Asociația Pro Consumatori (APC).

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=85403

Publicat de la data sept. 19 2017. Categorii Breaking News.

Zona comentariilor

Meteo în țară

18 septembrie 2018, 21:30
 

ENE
Senin
20°C
0 km/h
Perceput de temperatură: 19°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 55%
Vânt: 0 km/h ENE
Rafale de vânt: 0 km/h
UV-Index: 0
Răsarit: 6:58
Apus: 19:21
Prognoza 19 septembrie 2018
Zi
 

ESE
Parţial însorit
26°C
Vânt: 4 km/h ESE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 5
Noapte
 

ESE
Predominant senin
12°C
Vânt: 0 km/h ESE
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 5
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 130.737 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team