Pe ce își cheltuie românii banii: Murături, gemuri, haine de iarnă și diverse alte cumpărături online

Murăturile sunt, pentru 65% dintre românii din mediul urban, pe primul loc pe lista cheltuielilor de toamnă, conform unui studiu remis marţi AGERPRES.

Pentru că românul este prevăzător, vara îşi face sanie iar toamna îşi cumpără încălţări şi haine groase pentru iarnă. Astfel, în topul cheltuielilor de toamnă apar, pe locul doi, hainele şi pantofii pentru iarnă, pentru 63% din respondenţi. Şi tot pentru la iarnă, românii pun în cămară şi gemuri şi compoturi, acestea fiind pe locul trei ca prioritate pe lista de cheltuieli de toamnă, pentru mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi, conform unui sondaj realizat de Provident Financial România .

Pentru murături, cheltuiala este de 261 de lei, pentru haine şi pantofi, de 685 de lei şi pentru dulceţuri şi compot, de 202 lei.

În acelaşi timp, în satele şi comunele din ţară, românii pun pe primul loc casa. Aproape un sfert dintre cei care au răspuns spun că au în plan să renoveze o cameră sau întregul imobil, iar 12% se gândesc la confort şi optează pentru toate cele necesare încălzirii pe timp de iarnă. Pentru unul din zece respondenţi, tot este important să aibă ceva dulce la îndemână, aşa că banii merg, din nou, pe gemuri şi compoturi.

Ca valoare cheltuită, cei mai mulţi bani se duc, în mediul urban, către city break-uri – 1.454 de lei. Pe locul doi, şi foarte aproape ca valoare, sunt sumele cheltuite pentru diverse evenimente, cum ar fi nunţi, botezuri şi aniversări – 1.424 de lei, iar lista este completată de noile modele de telefoane – 1.412 lei.

Dacă în mediul urban oamenii ar aloca aproape 1.200 de lei pentru renovarea unei camere sau a locuinţei, în rural casa primează, din nou, iar suma ce urmează a fi cheltuită este de peste 2.300 de lei, adică aproape dublă.

Începutul de an şcolar scoate din buzunarele orăşenilor, în medie, 567 de lei, însă doar 30% din respondenţi au în minte această cheltuială. Pe de altă parte, în mediul rural, deşi pregătirile pentru un nou an şcolar sunt mai sus în lista de cheltuieli, doar 8% dintre respondenţi s-au gândit că vor cheltui bani pentru asta.

Patru din 10 români din mediul urban s-au gândit deja că vor cheltui bani pentru cauciucurile de iarnă. Pentru un set de anvelope şi manopera aferentă, respondenţii sunt gata să aloce, în medie, 854 de lei.

Black Friday este pe locul 4 în top. 44% din respondenţii din mediul urban pasionaţi de reduceri spun că vor scoate din buzunare peste 900 de lei. Tot pentru reduceri, de data aceasta pentru articolele de vară, 37% din respondenţi plănuiesc să cheltuiască peste 500 de lei.

Întrebaţi dacă şi au resursele financiare necesare pentru a îşi face cumpărăturile de toamnă, 45% din respondenţii din mediul urban spun că va trebui să renunţe la alte cheltuieli, 44% au deja banii necesari, iar 11% vor lua în calcul o sursă de finanţare.

În mediul rural, pe de altă parte, 61% vor renunţa la alte cumpărături pentru a putea acomoda lista toamnei, 18% au deja banii necesari, iar 20% vor contracta o finanţare.

Cele mai active ore de shopping, în timpul programului de lucru, la serviciu

În altă ordine de idei, aproape 6 din 10 angajați români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puțin odată pe lună, iar cei mai mulți (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături, arată un alt sondaj desfășurat de data aceasta de BestJobs.

Există însă și angajați care iau o pauză de la atribuțiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor și finalizarea cumpărăturilor depășește o oră (2%), potrivit sondajului BestJobs.

Cei mai mulți angajați (54%) preferă să facă cumpărături pe internet după-amiază, între orele 15:00 și 18:00, în timp ce 19% dintre respondenți găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineața, între 9:00 și 11:00. Doar 15% dintre respondenți spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz.

Unul din doi angajați folosește cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu. Alte dispozitive folosite de către angajații românii pentru cumpărături online sunt PC-ul/laptop-ul personal (7%), tableta personală (4%), telefonul de serviciu (2%) sau tableta oferită de companie (1%).

De unde cumpără angajații românii

Magazinele online cu produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sunt accesate cel mai des de către angajații români. Clasamentul continuă cu platformele de tip marketplace și magazinele online cu produse electronice și electrocasnice, cu peste un sfert dintre angajați, care fac cel mai des cumpărături online din astfel de magazine.

Aproape 1 din 5 angajați români declară că intră pe site-urile magazinelor online chiar și atunci când nu au ceva de cumpărat în mod special, profitând de eventualele momentele libere în timpul serviciului pentru a căuta noi produse în magazinele online preferate. Alți peste 33% dintre angajați preferă să folosească pauzele pentru a citi diferite articole online, iar aproximativ 30%, pentru a naviga pe paginile rețelelor de socializare.

Sursa text; AGERPRES; Amos NEWS

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.