Pista aeroportului Braşov prinde contur

Lucrările la pista noului aeroport care se construieşte la Braşov sunt într-un stadiu foarte avansat, potrivit lui Marcel Butuza, managerul firmei Vectra SRL care a câştigat licitaţia.

Potrivit acestuia, pentru finalizarea acesteia ar mai fi nevoie de 40 de zile cu condiţii meteo favorabile.

 “Suntem într-un stadiu avansat cu pista. S-a turnat 10% din cantitatea totală de beton de 50.000 de metri cubi. Mai avem nevoie de 40 de zile începând de astăzi, pentru terminarea pistei, asta înseamnă că și condițiile meteorologice trebuie să fie favorabile adică fără ploi, ninsori sau temperaturi scăzute. Dacă condițiile meteo vor fi nefavorabile vom opri lucrările și le vom relua primăvara viitoare. Se toarnă balastul stabilizat, pista este configurată acum fiind turnat stratul final”, a spus Butuza, preluat de brasov.net.

Pe de altă parte, la aceeaşi confeinţă de presă, Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean, a reamintit că în condiţiile lipsei fondurilor de la buget, autorităţile sunt în căutarea unui investitor privat care să se ocupe de construirea terminalului.

Investiția la aeroportul internațional Brașov-Ghimbav este de 60 de milioane de euro. Cele 12 milioane de euro pentru construcția pistei provin din bugetul județului care va mai suporta şi construirea turnului de control. Licitaţia pentru ridicarea acestui obiectiv ar putea fi făcută până la finalul anului, a spus Căncescu. O altă veste bună anunţată de preşedintele CJ a fost că Ministerul Mediului va suporta costurile de îndiguire a râului Besălcin, din apropierea aeroportului, o lucrare de 4 milioane de euro pentru care s-a dinalizat deja licitaţia.

“Am avut discuții acum trei zile cu doamna ministru Lucia Varga privind îndiguirea râului Besălcin din apropierea aeroportului. Licitația este finalizată după aproape șapte luni de când a fost pornită, dar au fost contestații, însă acum suntem în faza în care putem începe lucrările la îndiguirea Besălcinului. Fondurile necesare, de 4 milioane de euro provin de la Ministerul Mediului”, a spus președintele CJ, citat de brasov.net.

Căncescu a mai precizat că mai mulţi investitori privaţi sunt foarte interesaţi de construcţia terminalului şi asta îl determină să spere că în 2016, primele avioane îşi vor lua zborul de la Braşov. “Singura chestiune pentru a se putea zbura de pe acest aeroport în anul 2016, și asta este dorința mea cea mai mare, este să avem banii pentru terminal. Există un interes mare pentru acest aeroport și sper să găsim un colaborator, poate să fie chiar și operator pentru că și acesta este un lucru foarte important pentru a termina această investiție.

Terminalul mai este singura problemă pe care o avem. Nu există finanțări nici în România și nici în Europa pentru finanțarea unei construcții noi de aeroport, ci numai pentru modernizări de aeroporturi. Noi facem un aeroport nou, primul din România după anul 1990, și va trebui să ne descurcăm cu banii noștri, și bineînțeles să ne găsim un asociat cu care să terminăm investiția”, a explicat președintele CJ.

În acelaşi context, vicepreşedintele CJ Mihai Pascu a afirmat că, după participarea la o conferinţă internaţională de aviaţie la Istanbul unde a prezentat investiţia de la Aeroportul Braşov, a primit patru scrisori de intenţie de la companii care şi-ar dori un parteneriat cu autorităţile locale în această privinţă.

Comments

comments

Related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Switch to desktop version