Premiera nationala: cardurile bancare prepaid
Ambele tipuri de carduri prepaid sunt nenominale, se adreseaza persoanelor fizice si, fiind emise sub sigla MasterCard, au utilizare interna (cel reincarcabil si internationala), atat pentru plati la comercianti cat si pentru retrageri de numerar.
Chiar daca nu permit accesul la un cont bancar, produsele sunt considerate intrumente de plata electronice, fiind avizate de BNR. In materie de plati, cardurile prepaid emise de BRD nu permit tranzactiile pe Internet si plata de facturi la ATM sau POS.
Cardurile se emit pe loc in sucursalele bancii (in plic), pe baza de buletin, costul de emitere fiind de 10 lei pentru cardurile cadou si 20 lei pentru cardurile reincarcabile. Banca nu percepe alte comisioane de administrare anuala pentru acest tip de carduri.
Potrivit unui studiu Zenith Romania prezentat de BRD, pe segmentul de varsta 14-24 de ani, in mediul urban, numai 43% sunt clienti ai unei banci. Tinerii sunt considerati segmentul de clientela cel mai dificil de atras, prima relatie cu banca fiind stabilita, in general, la angajare. BRD apreciaza ca prin cardurile prepaid misiunea de atragere a clientelei tinere poate fi mai usoara si estimeaza ca intr-un orizont de un an, banca va emite in jur de 60.000 de astfel de produse. Emise sub sloganul “Pentru ca stim cat este de greu sa gasesti cadoul ideal”, gift cardurile de la BRD se doresc un “carlig” pentru a atrage clienti din zona tinerilor.
Detalii pe NoCash.