PREMIUL PENTRU  PUBLICISTICĂ AL  UNIUNII COMPOZITORILOR SI MUZICOLOGILOR PE ANUL 2020: COSTIN POPA – Întâlnire cu  Opera, INTERVIURI

Oricare dintre cărțile  dlui  COSTIN POPA – fie OPERA LIVE, OPERA CELESTĂ, OPERA  MIRACOL   etc. este o fereastră  larg deschisă către  o  lume  fantastică.Te  invită,  te  ademenește, iar  dacă  faci  pasul  cel mare și intri în jocul   vedetelor,  al  capodoperelor – e clar, nu te  mai  grăbești să găsești  drumul  de  întoarcere…

Și, gândiți-vă, câte capcane se întind în cele 155 de  interviuri, în   dialogurile   cu  cele  100   de   mari  nume  ale  artei  lirice…??

Conversațiile sunt libere, colorate,  sincere, deloc fardate  cu exagerări… Ideea este că voci, baghete celebre care au  bântuit  lumea,  care  au ridicat sălile în picioare, care au fost  ovaționate intră  în  dialogul   cu  dl .  COSTIN  POPA, ca  oricare muzician care  si-a regăsit, în  fine, un  prieten  vechi, pe  care  și-l  dorea  de  mult,  și  căruia  i se poate  destăinui, care  poate  să-l  înțeleagă… Cu  care  vorbește  aceeași  limbă!

  • Baritonul ALEXANDRU  AGACHE:  Colaborarea   cu MUTI? Sincer,  nu  a  fost  atât  de  fericită cum mi-am  închipuit, datorită  faptului  că  Maestrul   este  foarte  sever…Mă  rog,  a  fost  și o nepotrivire  caracterială… Până  la  urmă  s-a  rezolvat …. am  fost  foarte  muțumiți.
  • Tenorul ROBERTO ALAGNA :Am mai   cântat  Am  și  înregistrat…Doar  am mai îmbătrânit  puțin, și atunci toată  experiența  de  viață îți  vine  și  în  voce, și cum  joci .
  • Mezzosoprana CECILIA  BARTOLI:  Da,  am  fani  în  lumea  întreagă. Datorită charismei,  vocii?? Nu  știu. Cred  că atunci  când  se  transmite  ceva  publicului, acesta  reacționează  și  recepționează,  în  consecință. E ceva   inexplicabil, dar  constituie  un  mod  de a  face Muzică,  DE A  DA  ȘI A  PRIMI!
  • Dirijorul JAMES COLON: OEDIP? Dirijorul Larry Foster, îmi  este coleg, prieten,  îmi  vorbea  mereu  despre OEDIP, despre  ROMÂNIA. Am   urmărit  câteva  concerte  la  Paris, dar   nu  am  dirijat  niciodată  Ar  trebui  să  văd  dacă  aș  fi  capabil  să o fac. Deocamdată  știu  pe  cineva  mult mai  bun-LARRY  FOSTER.
  • Mezzosoprana MARIANNE   CORNETTI: Noi   nu  suntem  ascensoare! Studiezi   un   rol, sari  la . Vocea noastră  nu  este  un  lift!  Sari  la  alt  personaj, la  alt  contract…Este  foarte dificil să  treci  de  la MACBETH la   GIOCONDA..

De  ce  se  acceptă  producții  scandaloase? Cei  care  decid  vor  să  supraviețuiască. Nu  le  pasă  ce  se  întâmplă  pe  scenă. Publicul  huiduie, presa  critică….

  • Regizorul GIAN CARLO DEL  MONACO: Care  va  fi  gustul  publicului?  Este  o   întrebare  periculoasă. Gustul publicului  nu  este  relevant   pentru dezvoltarea  operei, dar  legatura  nu  trebuie  pierdută,  mai  ales  ca  e  vorba  de  mass  media! Va   crește   rolul   noilor  tehnologii,  se  va  pune în  prim plan  spectaculozitatea, iar  RECVIEMUL  de  VERDI  poate  fi  cântat și  în  PIAȚA TIEN AN  MEN.
  • Tenorul PLACIDO  DOMINGO: Pot spune  că în prezent cânt ca și  cum  abia mi-aș  fi  început  cariera. După  atâția ani, totul mi se  pare  minunat, totul   este  proaspăt, spontan,nimic nu  este  rutină. Iată  lucrul  care  mă  bucură cel  mai   mult!
  • Directorul Operei  de   Stat  din  Viena (1992-2010) IOAN  HOLENDER:   Am  lucrat  mereu   cu  risc și cu  dinamită   sub  scaun. ÎNCERCĂM SĂ  RETURNĂM  PUȚIN DIN  MARELE  DEBIT PE  CARE VIENA ȘI  AUSTRIA ÎL AU  FAȚĂ DE  CULTURA  ROMÂNEASCĂ.

Mă lupt  cu  regizori –șoc, dar nu  angajez  regizori, calculând reacțiile  spectatorilor… În  ROMÂNIA vin  multi  tineri  la  spectacolele lirice… ASTA MĂ   BUCURĂ  CEL  MAI  MULT !!!

Vă  invit  să  citiți  INTERVIURILE  dlui  COSTIN  POPA!  Volumul  are  doar  600 de  pagini!

Iar  pentru  PREMIUL  PENTRU   PUBLICISTICĂ –   REVERENȚĂ!

 

SMARANDA  OȚEANU-BUNEA

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.