Săpăturile la metroul din Drumul Taberei, din septembrie

Ministerul Transporturilor a primit confirmarea că Metroul de Drumul Taberei a fost inclus în Programul Operaţional Sectorial pe Transport şi va primi fonduri europene nerambursabile. Astfel, cele două freze care vor realiza tunelurile de la proiectul de metrou din cartierul bucureştean Drumul Taberei încep săpăturile în septembrie.

Joia trecută(1 august – n.r.) a venit răspunsul oficial de la Comisia Europeană privind acceptul acesteia de a introduce Metroul de Drumul Taberei pe lista proiectelor cu finanţare POS-T(Programul Operaţional Sectorial pe Transport ). Avem astfel asigurate 400 de milioane de lei pentru lucrările de până la sfârşitul anului. Peste o lună, în 7 septembrie, începe săparea tunelului de la metrou de către cele două scuturi(frezele gigantice denumite Varvara şi Filofteia- n.r.). Avem banii asiguraţi lucrărilor, deja constructorii au adus 8 basculante cu echipamente necesare săpăturilor”, a arătat directorul Metrorex Aurel Radu.

Odată proiectul inclus pe POS-T, statul poate finanţa direct lucrările, urmând să-şi deconteze banii de la UE.

Potrivit directorului Metrorex, frezele sunt deja în pământ la Academia Militară. De acolo începe săparea tunelului spre Drumul Taberei. Nu se va lucra concomitent. Prima freză sapă timp de două săptămâni dupa care se opreşte şi-i urmează a doua.

7 septembrie este cel de-al treilea termen oferit de conducerea Metrorex pentru începerea lucrărilor la tunelul de metrou, după 1 iulie şi 1 august.

Metroul de Drumul Taberei are o lungime totală de aproximativ şase kilometri şi va avea zece staţii la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor. Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei. Costurile estimate pentru acest proiect sunt de 1,2 miliarde de euro.
Lucrările sunt efectuate de un consorţiu de firme din care face parte Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România).

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.