Strategia integrată în turism, finalizată în acest an

Ministrul turismului a declarat la Suceviţa, vineri, după o o întâlnire cu autorităţi locale şi operatori din turism, că are în vedere modificarea masterplanului în domeniu, pentru a reduce birocraţia şi a facilita accesarea finanţărilor.

”Am concluzionat că HG-ul care promovează investiţiile în turism, masterplanul, trebuie modificat, astfel încât toată legislaţia şi toate proiectele şi autorizaţiile să se oprească la studiul de fezabilitate, pentru pentru că, la ora actuală, HG-ul prevede ca toate aceste autorizaţii să fie depuse. Este o procedură extrem de greoaie, costisitoare, care necesită mult timp şi îngreunează accesarea fondurilor. O să simplificăm în imediata perioadă această procedură”, a spus Trif.

Totodată, el a menţionat noul organism de management al destinaţiilor (OMD) pe care l-a prezentat factorilor de răspundere din turism cu care s-a întâlnit la Suceviţa.

”Este important ca mediul privat să fie inclus în această decizie de a folosi fondurile colectate prin taxa specială, care prevăd exclusiv promovarea destinaţiei turistice. În imediata perioadă de timp o să avem organizaţiile de management al destinaţiilor funcţionale”, a afirmat Trif.

El a subliniat că, în prezent, se lucrează o nouă strategie integrată în turism, cu specialişti de la Banca Mondială, pentru a dezvolta un turism performant şi de calitate.

”Am semnat împreună cu SGG-ul un acord cu Banca Mondială, astfel că până la sfârşitul anului o să avem o strategie integrată în turism. Este esenţial să nu mai facem turism după ureche, să avem o strategie care să ne dea pe toate palierele paşii pe termen scurt, mediu şi lung pe care trebuie să-i facem. (…) Masterplanul e foarte vechi, nu-l actualizăm, ci experţii vor face o strategie integrată”, a declarat Trif.

Ministrul a mai spus că, din 2019, România va avea 20 de birouri de promovare externă, cu câte doi funcţionari.

”Dorim să promovăm România şi pe plan extern. O să reînfiinţăm birourile de promovare externă. (…) A fost o greşeală desfiinţarea lor, pentru că anul trecut cele opt birouri au fost închise şi România a rămas izolată din punct de vedere turistic”, a arătat Trif.

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.