Studiu privind securitatea ATM-urilor: Nivel scăzut de îngrijorare, dar vulnerabilitate ridicată
Băncile nu sunt foarte îngrijorate de amenințări ca pierderile financiare cauzate de atacuri asupra ATM-urilor, deși sunt foarte vulnerabile la atacuri de această natură, se arată într-un studiu al Kaspersky Lab B2B International remis, joi, AGERPRES.
Potrivit acestuia, doar 19% dintre bănci sunt îngrijorate de atacurile asupra ATM-urilor, în ciuda creșterii nivelului de malware care țintește această parte a infrastructurii băncilor. În 2016, analiza amenințărilor raportate arată o creștere cu 20% a malware-ului la ATM comparativ cu 2015.
‘Combaterea amenințărilor aflate în continuă schimbare și care le vizează atât propria infrastructură IT, cât și conturile clienților, este o provocare zilnică pentru instituțiile financiare. Pentru a răspunde eficient la această stare de fapt, astfel încât să protejeze toate punctele vulnerabile, trebuie ca industria serviciilor financiare să aibă câteva componente cheie: să construiască o protecție puternică și integrată împotriva atacurilor cu țintă precisă, să adopte securitatea anti-fraudă multi-channel și să obțină informații utile privind evoluția amenințărilor’, a declarat Veniamin Levtsov, vicepreședinte, Enterprise Business la Kaspersky Lab.
Studiul precizează că instituțiile financiare se află permanent sub presiunea de a-și îmbunătăți securitatea, având în vedere că trebuie să facă față unor tendințe precum trecerea la mobile banking, care le expun la riscul tot mai mare al atacurilor cibernetice.Potrivit sursei citate, clienții joacă un rol important în evidențierea incidentelor de securitate, un sfert (24%) dintre instituțiile financiare spunând că unele dintre amenințările pe care le-au întâlnit în 2016 au fost identificate și raportate de către un client.
Conform cercetării realizate de Kaspersky Lab și B2B International, investițiile în securitate sunt o prioritate pentru bănci și instituții financiare. „Pentru că sunt afectate de atacuri atât la nivelul propriei infrastructuri, cât și împotriva clienților, băncile de retail cheltuiesc de trei ori mai mult pe securitatea IT comparativ cu instituții din alte domenii, comparabile ca mărime.
În plus, 64% dintre bănci spun că vor aloca fonduri pentru îmbunătățirea securității IT, pentru a respecta cerințele autorităților de reglementare, ale top managementului și chiar ale clienților”, precizează studiul citat.
Sursa: AGERPRES