Țintele climatice ale UE afectează interesele industriilor din Germania și Franța

Potențialul succesor al actualului cancelar Angela Merkel, Armin Laschet (foto), a avertizat Uniunea Europeană că obiectivele comune privind gazele cu efect de seră nu trebuie să vină cu prețul diminuării eficienței industriei germane.

Posibilul viitor lider al Germaniai a manifestat o vădită reticență de a se alătura schemelor de reducere a emisiilor de carbon planificate în alte țări europene.

„Europa trebuie modernizată: trebuie să punem în aplicare Green Deal împreună, dar să rămânem în continuare de succes cu industriile noastre. Aceasta este partea pe care ei nu prea o spun de la Bruxelles.

Există multe state membre care nu sunt economii industrializate. Dar noi, și câțiva alții, vrem să rămânem așa”, a declarat Armin Laschet, liderul Uniunii Creștine Democrate, într-un interviu.

Laschet se declară angajat ca Germania să atingă neutralitatea climatică până în 2045, dar nu oricum – țara își va îndeplini obiectivele concentrându-se pe inovația tehnologică și stimulentele pieței mai degrabă decât pe restricțiile privind comportamentul consumatorilor, cum ar fi taxele mai mari pentru călătoriile aeriene sau interzicerea motoarelor cu combustie.

„Ca societate, avem mijloacele tehnologice pentru a deveni neutri din punct de vedere climatic și a rămâne în continuare o națiune industrială”.

Dar oamenii de știință nu sunt convinși că cercetarea tehnologică poate veni cu inovații care să schimbe masiv jocul în următorul deceniu. Spre deosebire de țări precum Marea Britanie, Franța, Spania, Olanda, Suedia și Belgia, Germania nu s-a angajat încă la o dată concretă pentru eliminarea autoturismelor pe benzină sau motorină.

Sfârșitul erei combustibililor fosili este un efort major. Desigur, noi europenii am putea mânca mai puțină carne și probabil ar fi mai sănătos. Dar, în cele din urmă, schimbările climatice nu pot fi rezolvate decât la nivel global”, susține Laschet.

Sindicatele au un cuvânt greu

Nu doar potențialul viitor cancelar german Armin Laschet lasă să se înțeleagă că ambițiile climatice ale Uniunii Europene sunt minunate atât timp cât nu aduc atingere industriei germane, ci și Franța, care se opune intenţiei Comisiei Europene de a interzice vânzarea automobilelor echipate cu motoare pe combustie internă din 2035 și cere o amânare spre finele deceniului următor şi mai mult timp pentru modelele hibride.

Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035, dar

Președintele Emmanuel Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto – printre care și Renault – precum şi cu reprezentanţii sindicali, pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice.

Poziţia Franţei semnalează o dispută în interiorul UE privind noile ţinte climatice şi efectele acestora asupra industriei auto.

La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe.

De asemenea, eliminarea motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi la închiderea mai multor uzine.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.