UE: Noi măsuri pentru ameliorarea drepturilor pasagerilor aerieni

Comisia Europeană a anunțat, vineri, un pachet de măsuri menit să garanteze că pasagerii aerieni au drepturi noi și îmbunătățite la informații, la îngrijire și la redirecționare atunci când rămân blocați în aeroport.

În același timp, se vor ameliora procedurile de reclamație și măsurile de aplicare, astfel încât pasagerii să poată obține respectarea efectivă a drepturilor lor.

Propunerea privind drepturile pasagerilor aerieni clarifică impreciziile juridice și introduce drepturi noi, acolo unde sunt necesare; pentru lista completă, consultați MEMO/13/203.

Vicepreședintele Siim Lallas a declarat: „Este foarte important ca drepturile pasagerilor să nu existe doar pe hârtie. Trebuie să ne putem baza pe ele, cu toții, atunci când contează cel mai mult: când lucrurile merg prost. Știm că, pentru pasagerii blocați în aeroporturi, prioritatea reală este să ajungă acasă, așadar ne-am concentrat în special pe informarea, îngrijirea și redirecționarea eficace. Obiectivul este ca pasagerii să ajungă unde doresc cât mai repede cu putință, oferind, în același timp, liniilor aeriene timpul necesar să-și rezolve problemele”.

Propunerea actualizează drepturile pasagerilor în patru direcții principale:

1. Clarificarea impreciziilor: dreptul la informare cu privire la zborurile întârziate sau anulate; circumstanțele excepționale; drepturile legate de întârzierile mari sau de întârzierile pe pistă; planificarea pentru situații de urgență; dreptul la redirecționare și la zboruri de legătură.

2. Drepturile noi: în caz de reprogramare a zborului sau de ortografiere greșită a numelui; drepturi noi legate de bagajele manipulate necorespunzător și cerințe de transparență cu privire la bagajele de cabină și cele de cală.

3. Aplicarea procedurile privind reclamațiile și sancțiunile: consolidarea supravegherii transportatorilor aerieni de către autoritățile naționale și europene (monitorizare și investigații comune), precum și a tratării reclamațiilor și a aplicării drepturilor individuale (inclusiv cerința ca liniile aeriene să ofere un răspuns la reclamații în termen de două luni); insolvența.

4. Povara financiară disproporționată: limitele asistenței; limitele operațiunilor regionale; împărțirea poverii economice.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.