UE: Noi reguli pentru despăgubirea cumpărătorilor nemulțumiți

Cumpărătorii din UE vor avea acces mai ușor la medieri rapide, ieftine și imparțiale în disputele cu vânzătorii de bunuri și prestatorii de servicii, potrivit unor legi votate de Parlamentul European.

Scopul este de a-i ajuta pe cumpărători să evite lungi și costisitoare procese, mai ales când e vorba de achiziții online sau transfrontaliere.

Noile reguli privind rezolvarea alternativă a disputelor (ADR) și rezolvarea online a disputelor (ODR) au ca scop creșterea utilizării schemelor ADR în UE oferindu-le o modalitate rapidă, ieftină și informală de a rezolva disputele cu vânzătorii, în loc să recurgă la procese lungi.

Un mediator ADR pentru fiecare dispută

Multe state UE au deja scheme ADR, dar lipsa unor standarde comune, acoperirea defectuoasă și supraaglomerarea fac dificilă accesarea acestora de către cumpărători. Noua directivă cere statelor membre să se asigure că există scheme ADR pentru toate sectoarele de activitate și are prevederi referitoare la imparțialitatea mediatorilor.

Cumpărătorii vor putea utiliza noile reglementări pentru a cere despăgubiri pentru plângeri formulate în afara tribunalelor referitoare la orice bunuri sau servicii, indiferent dacă au fost achiziționate online, în magazin, local sau în străinătate. Deputații au stabilit că medierea ar trebui să fie gratuită pentru cumpărători sau să coste o ”taxă fixă”. În general, orice dispută ar trebui să fie rezolvată în 90 de zile, spune reglementarea.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.