Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

Un cod mult prea întârziat – Octavian ANDRONIC

În emisiunea „Cafeneaua politică” a lui Horia Alexandrescu, de la MONEY CHANNEL, analiza concretă a condiţiilor în care s-a produs accidentul din Muntenegru a identificat una dintre cauzele principale ale costului – uman şi material – în continuă creştere a procesului rutier: faptul că, după 23 de ani, nu avem încă un Cod Rutier, adaptat la condiţiile actuale de desfăşurare a traficului.

Poate să pară ciudat, dar aleşii n-au avut timp, în nici una dintre sesiuni, să se aplece asupra textului – mereu revizuit – al acestui proiect, în absenţa căruia circulaţia rutieră este guvernată de vechiul cod şi de o droaie de alte reglementări contradictorii răspândite prin legislaţie diferitelor ministere.
Evident, nu absenţa codului este principala cauză a acestui accident colectiv – nici singurul şi nici cel mai grav dintre cele petrecute în ultimele două decenii. La o simplă recapitulare apar accidentele de la trecerea de cale ferată, tot cu 18 morţi, cel de la Mihăileşti, cu vreo 19, plus alte câteva, în urma cărora n-au fost instituite zile de doliu naţional, dar care au depăşit ca gravitate ceea ce s-a întâmplat pe serpentinele din Muntenegru. Cauza ţine de toate acele aproximaţii şi mostre de crasă neglijenţă ce guvernează în special transportul de persoane. În aceeaşi emisiune era evidenţiat şi un alt fapt: şi anume că în lista de revendicări pe care transportatorii au prezentat-o recent guvernului, figura un punct care cerea, nici mai mult nici mai puţin, decât renunţarea la controalele periodice ale pregătirii şoferilor, în favoarea unei proceduri „europene” de verificare „continuă”. Iar faptul că printre cele 28 de revendicări nu figura nici una referitoare la transportul de persoane spune totul despre preocuparea reprezentanţilor acestui sector faţă de siguranţa celei mai preţioase „mărfi” pe care o vehiculează.

De fiecare dată când se întâmplă un fapt de gravitatea acestuia, se ridică vălul de pe ansamblul problemei scoţându-se în evidenţă majoritatea defecţiunilor care se perpetuează, în absenţa legilor sau a aplicării acestora. Este nevoie, de fiecare dată, de un tribut de vieţi omeneşti şi valori materiale ca să ne dumirim că ceea ce trebuia făcut demult şi nu s-a făcut reprezintă cauza principală a tragediilor inutile. Fie ca aceşti 18 morţi să fie cei care conving Parlamentul să purceadă fără întârziere la dezbaterea şi adoptarea noului Cod Rutier şi la aplicare severă a prevederilor acestuia.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=8405

Publicat de la data iun. 27 2013. Categorii Editorial.

Zona comentariilor

Meteo în țară

23 iunie 2018, 8:52
 

VSV
Parţial însorit
16°C
14 km/h
Perceput de temperatură: 14°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 72%
Vânt: 14 km/h VSV
Rafale de vânt: 14 km/h
UV-Index: 1
Răsarit: 5:31
Apus: 21:04
Prognoza 24 iunie 2018
Zi
 

SSE
Parţial însorit
24°C
Vânt: 4 km/h SSE
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 10
Noapte
 

NNV
Predominant senin
14°C
Vânt: 0 km/h NNV
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 10
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Tipul mesajului : Atentionare nowcasting
    COD : GALBEN Ziua/luna/anul : 23-06-2018 Ora : 7 Nr. mesajului : 1 Intre orele : 07:00 si 11:00 In zona : Județul Mehedinţi: Drobeta-Turnu Severin, Șimian, Vânju Mare, Gogoșu, Jiana, Pătulele, Cujmir, Breznița-Ocol, Bălăcița, Tâmna, Salcia, Devesel, Oprișor, Gârla Mare, Gruia, Punghina, Malovăț, Bâcleș, Prunișor, Dârvari, Hinova, Burila Mare, Vânători, Vlădaia, Pădina, Obârșia de […]
  • Informare meteorologica
    Ziua/luna/anul : 21-06-2018 Ora : 14 : 00 Nr. mesajului : 1 Intervalul : 22 iunie, ora 16 – 23 iunie, ora 10 Zonele afectate : conform textului Fenomene : perioade scurte de timp cu instabilitate atmosferică accentuată Mesaj : INFORMARE METEOROLOGICĂInterval de valabilitate: 22 iunie, ora 16 – 23 iunie, ora 10Fenomene vizate: perioade […]

Loto

Horoscop

  • 108.030 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team