7% creștere pentru bunurile de larg consum în 2017

În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere al prețului – fenomen numit up-trading.

Românii, mai atenți cu îngrijirea locuinței

Produsele de îngrijire a locuinței au înregistrat cea mai mare creștere în 2017, de aproape 10% în valoare. Peste media pieței au crescut și lactatele (mai ales untul, brânza topită și specialitățile din brânză), alimentele ambalate și băuturile. Alimentele proaspete și produsele de îngrijire personală au crescut în același ritm cu piața de FMCG.

Ponderea promoțiilor a scăzut în valoare pentru produsele de îngrijire orală, băuturile calde, conservele și lactatele. Totuși, promoțiile dețin cele mai mari ponderi în cadrul produselor destinate îngrijirii personale și a locuinței (mai ales în rândul detergenților de rufe și al produselor universale). În cazul băuturilor, cele mai mari cote de piață în valoare pentru promoții le observăm în categorii precum răcoritoare, bere, cafea și ceai.

Și ponderea în consum a mărcilor private ale retailerilor a rămas constantă în 2017 comparativ cu anul anterior.

Magazinele de tip discount și cele de proximitate, cele mai dinamice formate

La final de an 2017, comerțul modern a înregistrat o cotă de piață de 59% în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de 2016. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au avut cele mai acelerate creșteri.

Hipermarketurile rămân cel mai important canal modern de cumpărare. Pe parcursul anului trecut au fost vizitate mai des de cumpărători, însă coșurile au rămas la nivelul anului precedent.

Magazinele de tip discount au avut vânzări în creștere datorită faptului că oamenii au plătit în medie mai mult la fiecare act de cumpărare și au achiziționat mai des din aceste formate.

Supermarketurile au beneficiat de o frecvență medie de cumpărare mai ridicată și de coșuri mai mari. Rămân în continuare cel mai vizitat retailer.

Magazine de proximitate au avut cea mai bună dinamică. Au reușit să recruteze noi cumpărători, i-au atras mai des în magazine și i-au convins să cheltuiescă sume mai mari la un act de cumpărare. Evoluție pozitivă a fost influențată și de expansiunea acestor formate. În ansamblu, în 2017 au fost deschise aproape 220 de magazine de proximitate.

 

Sursa: GfK Romania

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.