China Focus: „Autobuz-fermoar”, pentru rezolvarea aglomeraţiei în traficul urban

Jinan, capitala provinciei estice chineze Shandong, a început să folosească un „autobuz-fermoar” în acestă săptămână care poate reproiecta benzile de circulaţie în timpul orelor de vârf pentru a uşura aglomeraţia.

Autobuzul colorat în alb şi portocaliu, reabilitat de către Fabrica de Maşinării Qianjin din provincia nordică chineză Hebei, mută în mod automat o barieră mediană pe şoseaua Lyuyou la o viteză de opt kilometri la oră.

Potrivit şoferului, echipamentul din partea stângă frontală a vehiculului ridică segmentele de bariere de pe drum, şi un canal transportor în formă de S în interiorul vehiculului le poate transporta de cealaltă parte.

Şoseaua Lyuyou este configurată în general cu trei benzi spre vest şi trei benzi spre est. Într-o jumătate de oră, potrivit perioadei zilei, şoseaua este transformată în formaţia 4-2.

Benzile vor fi reproiectate între 5 după-amiaza şi 7 seara şi în zilele de sfârşit de săptămână.

„Banda adiţională este mai utilă în timpul orelor de vârf de seară”, a declarat Wang Wenhu, director al construcţiei infrastructurii de la Poliţa Rutieră Jinan.

Barierele mediane, de fapt un lanţ de bariere legate între ele, au fost concepute special pentru autobuz. Fiecare cântăreşte peste 50 de kilograme. Sunt legate împreună fiecare 20 sau 30.

„Traficul este în mod obişnuit aglomerat într-o direcţie şi relaxat în cealaltă, în timpul orelor de vârf. Autobuzul fermoar de pe Podul Golden Gate ne-au făcut verzi de invidie”, a declarat Zhang Weimin, un şofer din Jinan.

„Acum, avem propriul nostru fermoar de drum, aglomeraţia din trafic este mult redusă”, a declarat Zhang.

Multe oraşe ca Jinan au probleme cu aglomeraţia din trafic. Numărul de maşini din China a crescut astronomic de la începutul secolului.

Wang a spus că autobuzul cu fermoar oferă o nouă metodă pentru orașe de a crește capacitatea rutieră și de a relaxa traficul.

„Poliţia rutieră din Jinan va evalua eficienţa autobuzului fermoar şi dacă trec testele, atunci vor fi culoare-fermoar pe mai multe şosele principale”, a declarat el.

În multe oraşe, cum ar fi Beijing, Nanjing şi Changsha, idea relocării benzilor de trafic în perioada de aglomeraţie nu este nouă. Dar, în mod tradiţional, benzile de trafic au fost de obicei relocate manual, ceea ce este mult mai laborios şi consumator de timp.

„Muncitorii aveau nevoie de câteva ore pe fiecare kilometru pentru a muta barierele de trafic, ceea ce până la urmă afecta fluxul traficului”, a declarat Wang Le, un oficial al Autorităţii rutiere Shenzhen.

Inspirat de autobuzele fermoar de pe Podul Golden Gate, oraşul Shenzhen din sudul Chinei a pus un vehicul similar în circulaţie în octombrie, la un cost de 1,7 milioane de yuani (aproximativ 250.000 de dolari americani).

Wu Sikang, director de dezvoltare şi cercetare al guvernului municipal popular din Shenzhen, a subliniat că administrarea oraşelor mai mari cu un număr limitat de forţă de muncă a fost aproape imposibilă.

„Trebuie să ne bazăm pe tehnologie şi să venim cu noi metode de management”, a spus Wu.

Sursa:  China Xinhua News

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.