Din secretele bine păzite ale marilor corporații

Marile corporații au un singur scop: profiturile și, de asemenea, foarte multe secrete bine păzite. În răstimpuri, unele dintre aceste proceduri ascunse se întâmplă să iasă la iveală, jurnaliștii trag alarmele și le rămâne consumatorilor agresați de valuri de publicitate să aleagă în cunoștință de cauză ce cumpără pentru ei și copiii lor.

Roșeața cărnii nu echivalează întotdeauna cu prospețimea. Carnea este ambalată printr-un procedeu care implică monoxid de carbon – exact același gaz mortal eliberat de mașini, dacă tot suntem cu toții atât depreocupați de mortalitatea generată de poluarea din traficCarnea astfel tratată rămâne roșie chiar și atunci când este alterată, chiar și un an.

Practic, 70% din carnea vândută în magazinele din SUA este tratată în acest fel. În timp ce grupuri de consumatori au încercat să oprească industria cărnii de la utilizarea monoxidului de carbon nociv, industria nu are nicio intenție să renunțe la procedură, invocând… gustul consumatorilor, care nu cumpără carnea decât dacă este… proaspătă. Și roșie.

Rețelele de televiziune prin cablu au accelerat în mare secret emisiunile, folosind un artificiu ethnic insesizabil de dragul profitului – pentru a permite mai multe reclame. Un film de 30 de minute poate fi accelerat cu doar două minute.

Deși pare puțin, agențiile de publicitate pot achita și 68.000 de dolari pentru acele minute prețioase. Actrița Courtney Cox a observat că popularul serial „Prietenii tăi” a fost accelerat, după ce a auzit că vocea îi suna diferit.

Învechirea intenționată și planificată este acel termen despre care probabil nu ați auzit, dar Se referă la sabotarea deliberată a unui produs chiar de către producătorul său, ca să olige clienții să cumpere modelul următor, să facă upgrade, cum ar veni. Printre alții, Apple a fost acuzat că încetinește iPhone-urile mai vechi pentru a forța utilizatorii să cumpere modele noi.

Deși nu este singura companie vinovată, Apple s-a întâmplat să fie singura care a fost prinsă. Învechirea planificată se poate realize prin adăugarea în secret a unui cod fals la actualizările de software.

Iar producătorii de automobile pot folosi materiale de calitate slabă în unele părți ale produsului, astfel încât acesta să se defecteze după o vreme. Interesant este faptul că perimarea planificată nu este interzisă în Statele Unite, dar este ilegală în Franța.

Creativitate în numele… fraudei

Mâncarea cu prescripție veterinară pentru animale de companie a fost comercializată pe larg în SUA în ultimii ani. Aceste produse nu sunt disponibile în magazine și pot fi achiziționate numai pe bază de rețetă.

Dar proprietarii de animale de companie ar putea fi surprinși să afle că întreaga industrie a hranei pentru animale de companie pe bază de rețetă este o farsă. Singurul motiv pentru care oamenii cumpără aceste alimente este faptul că medicii veterinari le prescriu.

Cu toate acestea, medicii veterinari le prescriu doar pentru că sunt în înțelegere cu producătorii de alimente pentru animale de companie.

Faptul că nu sunt disponibile în magazine le face să aibă prețuri foarte mari, de produse premium, dar nu este imic special în aceste formule care nu conțin medicamente, ci doar cantități variabile de compuși precum proteine sau sodiu.

Și unii dintre profesioniștii din domeniul nutriției au învățat să fie mai creativi când vine vorba despre frauda prin tactici de marketing. Alimentele fără gluten sunt una dintre cele mai recente astfel de manevre.

Generat de scăderile de vânzare la pâine și produse de patiserie, fenomenul variantelor fără gluten există pentru aproape toate produsele, inclusiv, aproape ca o ofensă adusă inteligenței publicului, chiar și pentru alimente care nici măcar nu conțin gluten din start.

Trendul „fără gluten” a mers până acolo încât a fost creat un site de matrimoniale pentru cei care nu consumă această substanță. Practic, glutenul nu are niciun efect asupra majorității oamenilor – singurele persoane care au nevoie de alimente fără gluten sunt cei afectați de boala celiacă, o tulburare medicală care determină sistemul imunitar al organismului să atace glutenul. Doar una din 100 de persoane suferă de boală celiacă…

Mai departe, jumătate din apa îmbuteliată vândută în Statele Unite este apă obișnuită de la robinet, doar filtrată, notează listverse.com. Doar că prin această procedură se îndepărtează fluorul, care luptă împotriva cariilor dentare.

De asemenea, apa de la robinet este mult mai reglementată decât cea îmbuteliată. Este limpede despre ce este vorba atunci când publicitatea la apă îmbuteliată include formule ca munte, izvor, ghețar, natură etc.

Pe deasupra, potrivit „The Guardian”, impactul apei îmbuteliate asupra mediului este de 3.500 de ori mai mare decât al variantei de la robinet.

Roxana Istudor

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.