Educaţia, la cheremul nepăsării: Aproximativ 1.400 unităţi şcolare, în stadiu de renovare

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, şi ministrul delegat pentru Învăţământ Superior, Cercetare Ştiinţifică şi Dezvoltare Tehnologică, Mihnea Costoiu, au participat, miercuri, la conferinţa-dezbatere Move Europe beyond the crisis. Evenimentul, adresat în special studenţilor, s-a desfăşurat în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, sub coordonarea lui Koos Richelle, director general pentru Ocuparea forţei de muncă, Afaceri sociale şi Incluziune, în cadrul Comisiei Europene.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a subliniat necesitatea abordării transversale a problematicii dezvoltării în domeniul educaţiei, cu sprijinul fondurilor europene. Ministrul a precizat că, atunci când învăţăm un copil să utilizeze tehnologia de ultimă generaţie, nu trebuie să uităm că același copil are nevoie de o școală utilată cu energie și resurse materiale necesare desfășurării activității de învățare. Ministrul a subliniat că, deși în majoritatea lor, unităţile şcolare sunt dotate corespunzător, există alte 1.400 de asemenea unități, transformate în șantiere și nefinalizate, unde copiii nu pot primi educație la standarde ridicate.

Ministrul delegat Mihnea Costoiu a apreciat participarea consistentă şi constantă a comunităţii academice în proiectele finanțate din fonduri structurale. Ministrul delegat a arătat că rata de succes academic este dată de creșterea calităţii actului de educație și de cercetare în mediul universitar, iar beneficiarii direcți sunt atât profesorii, cât și studenţii. Ministrul delegat Mihnea Costoiu a spus că universitățile românești au reușit, în ultimii ani, să dezvolte programe masterale, doctorale și postdoctorale adaptate nevoilor economice și sociale, accesând fondurile structurale.

Koos Richelle, directorul general pentru Ocuparea forţei de muncă, Afaceri sociale şi Incluziune din cadrul Comisiei Europene, a subliniat legătura directă dintre rezolvarea crizei economice și educarea și reconversia resursei umane. Koos Rochelle a arătat că, din nefericire, România se clasează printre ultimele locuri între țările UE în ceea ce privește accesarea programului Long Life Learning, respectiv, ușor peste 3% nivel de accesare. Programul permite educarea pe tot parcursul vieții și a persoanelor care, chiar dacă ieșite din sistemul de învățământ și la o vârstă înaintată, ar putea să beneficieze, de specializare și reînvățare, pe un anumit domeniu de competență.

În cadrul evenimentului, reprezentanții cadrelor didactice și ai studenților beneficiari ai programelor de studii de masterat, doctorat și postdoctorat, implementate cu fonduri europene, au prezentat etapele parcurse în cadrul fiecărui proiect.

Dezbaterea Move Europe beyond the crisis a fost organizată de Directoratul General pentru Ocuparea forţei de muncă, Afaceri sociale şi Incluziune al CE, Academia de Studii Economice, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative şi Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti. Evenimentul a făcut parte din programul vizitei pe care directorul general Koos Richelle a efectuat-o în România, în perioada 30 septembrie – 1 octombrie.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.