Intenția de vot, depistată la… prieteni

Cum sondajele electorale câștigă tot mai mult reputația de a fi nesigure, un nou studiu constată că se poate determina intenția de vot luând în calcul cercul social al fiecărui votant.

Cercetătorii de la Institutul Santa Fe afirmă că aceste cercuri sociale sunt un mare indicator al modului în care se vor comporta alegătorii atunci când intră în cabina de vot.

Experții au descoperit că pot aduna informații exacte despre tendințe și grupuri, cercetând pentru cine votează apropiații cuiva, iar această simplă evaluare prezintă o imagine extrem de clară și mult mai exactă decât a întreba direct persoană cu privire la propriile intenții de vot.

Ne-am dat seama că, dacă întrebăm un eșantion național de oameni despre cum votează prietenii lor, vom obține predicții mai exacte. Am constatat că oamenii sunt de fapt foarte buni în estimarea opțiunilor de vot ale celor apropiați”, punctează profesorul Mirta Galesic.

Echipa de specialiști consideră că persoanele selectate pentru a reprezenta un grup pot ajuta la identificarea tendințelor emergente și pot prezice evoluții politice, dincolo de „surprise” gen eșecul lui Hillary Clinton, care era dată câștigătoare, de cei care nu răspund la sondaje, care sunt jenați să-și afirme intențiile sau care se răzgândesc și „dau peste cap” sondajele clasice.

Autorii studiului mai afirmă ceva relevant –  abordarea apropiaților poate ajuta și la crearea de intervenții care ar putea orienta sistemele sociale în direcțiile dorite.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.