Marile corporații îndeamnă europenii să meargă la vot
De la Volkswagen la Spotify sau Iberdrola, unele dintre cele mai mari companii europene au intrat într-o campanie de a promova prezența la votul de duminică a europenilor, temându-se că un rezultat bun al segmentului anti-UE le-ar afecta afacerile.
Neobișnuitul demers este susținut chiar și de peste hotarele UE, un exemplu fiind îndemnurile lansate de „falanga” germană a Microsoft, gigantul american care nu pare să fie indiferent față de rezultatul scrutinului pentru Parlamentul European.
De asemenea, Volkswagen, cel mai mare producător de mașini din lume, care vinde jumătate din producție în Europa, este foarte atent la ce ar avea de pierdut dacă Piața Unică ar fi afectată de alegerile de duminică și și-a îndemnat cei 490.000 de angajați europeni să meargă să voteze, „în interesul tuturor”.
Compania a afișat un banner cu sloganul „Volkswagen votează pentru Europa”, iar reprezentanții gigantului auto au dat publicității un comunicat în care se afirmă că „Piața Unică, libertatea de circulație a specialiștilor sunt date esențiale pentru competitivitate. Dar Europa unită este mult mai mult decât atât, a adus libertate și prosperitate după secole de războaie sângeroase”. La rândul său,Lufthansa și-a „colantat” un Airbus A320 cu îndemnul „SayYesToEurope”. Tuturor acestor entități li se alătură legislativul european însuși, care a lansat campanii similare pe rețelele sociale. (R.I.)