Serviciu  informatii in sistem RSS
RECOMANDĂRI ”ULTIMA ORĂ”
Ultima Oră

Noi norme UE pentru camioane mai sigure și mai ecologice

Publicat: luni, 15 aprilie 2013

Comisia Europeană a propus noi norme care să permită producătorilor să conceapă camioane mai aerodinamice, fapt care va reduce consumul de carburant cu 7-10 %, va scădea emisiile de gaze cu efect de seră și va spori totodată siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

Propunerea va permite utilizarea cabinelor cu formă rotunjită și a eleroanelor aerodinamice în partea din spate a remorcii.

Aceste măsuri vor îmbunătăți considerabil aerodinamica vehiculelor, reducând cu aproximativ 5 000 EUR pe an costul carburantului consumat de un camion tipic de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km. Aceasta reprezintă o reducere de 7-10% a emisiilor de gaze cu efect de seră (sau 7,8 tone de CO2 pentru același camion de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km).

 În același timp, va fi îmbunătățit câmpul de vizibilitate al conducătorului auto, fapt ce va contribui, în fiecare an, la salvarea vieților unui număr de 300 până la 500 de utilizatori vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei responsabil cu transporturile, a declarat în legătură cu acest subiect: „Cărămida este forma cea mai puțin aerodinamică pe care ne-o putem imagina! Iată de ce trebuie să îmbunătățim forma camioanelor care circulă pe drumurile noastre. Aceste schimbări fac ca transportul rutier să devină mai curat și mai sigur. Ele vor reduce facturile de combustibil ale transportatorilor rutieri și vor oferi producătorilor europeni un avantaj în cursa pentru proiectarea camionului viitorului, un camion mai ecologic pentru piața mondială.”

Normele care stabilesc specificațiilor vehiculelor grele de marfă  datează din 1996. În prezent, acestea trebuie actualizate pentru a ține seama de evoluțiile tehnologice.

Principalele avantaje oferite de propunere sunt:

– o mai bună performanță de mediu: în UE, transporturile depind de petrol și de produsele petroliere în procent de 96 % din necesarul de energie1. Reducerea consumului de carburant al transportului rutier de marfă pe distanțe lungi cu 7-10 % va aduce o contribuție economică și de mediu extrem de importantă. În plus, propunerea autorizează o greutate suplimentară, pentru a permite, în mod specific, utilizarea bateriilor mai grele necesare pentru sistemele alternative de propulsie (hibrid, electric) ale camioanelor — în principal în mediul urban — și ale autocarelor. Capacitatea de încărcare a camioanelor va rămâne însă neschimbată.

– o mai mare siguranță rutieră: actuala „formă de cărămidă” a părții din față a cabinei poate spori gravitatea vătămărilor provocate utilizatorilor drumurilor, în caz de coliziune. Ea reduce, de asemenea, câmpul vizual lateral al conducătorului auto. Acest aspect prezintă un pericol deosebit pentru bicicliști și pietoni în intersecții. O formă mai rotunjită mărește câmpul vizual, iar în cazul unei coliziuni la viteză redusă — de obicei, în mediul urban — reduce riscul de vătămare gravă.

– avantaje pentru transportatorii rutieri: aerodinamica îmbunătățită a vehiculelor va reduce cu aproximativ 5 000 EUR pe an costul carburantului consumat de un camion tipic de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km.

– oportunități industriale pentru producătorii de vehicule: producători europeni de vehicule grele sunt lideri de piață, iar sectorul acestora este unul dintre cei mai mari investitori corporativi în cercetare și dezvoltare. Conceperea noilor cabine aerodinamice și a eleroanelor spate va da producătorilor ocazia de a dezvolta noi modele, sprijinind crearea de locuri de muncă și creșterea economică în Europa.

– controale mai coerente și reducerea deteriorării drumurilor: până la o treime din vehiculele controlate sunt supraîncărcate, fapt ce cauzează deteriorarea drumurilor și compromite siguranța. Sistemele de cântărire la bord conectate la tahograful digital și stațiile de cântărire în mers, amplasate pe drumurile principale, vor permite o coerență sporită a controalelor, de la o țară la alta. Se estimează că supraîncărcarea reprezintă, la ora actuală, un cost de 950 de milioane EUR pe an pentru contribuabili.
promovarea transportului intermodal: se vor reduce formalitățile administrative, fapt care va facilita transferul containerelor de 45 de picioare între diversele moduri de transport: naval, rutier și feroviar.

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=4721

Publicat de la data apr. 15 2013. Categorii Mediu.

Zona comentariilor

Meteo în țară

25 iunie 2019, 11:50
 

NNE
Predominant însorit
29°C
11 km/h
Perceput de temperatură: 33°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 54%
Vânt: 11 km/h NNE
Rafale de vânt: 11 km/h
UV-Index: 7
Răsarit: 5:32
Apus: 21:04
Prognoza 26 iunie 2019
Zi
 

NE
Parţial însorit
31°C
Vânt: 14 km/h NE
Rafale de vânt: 22 km/h
max. UV-Index: 10
Noapte
 

N
Senin
18°C
Vânt: 4 km/h N
Rafale de vânt: 11 km/h
max. UV-Index: 10
More forecast...
 

RSS De la ANM:

  • Avertizare meteorologica
    COD : PORTOCALIU Ziua/luna/anul : 25-06-2019 Ora : 10 : 30 Nr. mesajului : 1 Intervalul : conform textelor; Zonele afectate : conform textelor și hărții; Fenomene : conform textelor Mesaj :   INFORMARE METEOROLOGICĂInterval de valabilitate: 25 iunie, ora 11 – 27 iunie, ora 20Fenomene vizate: disconfort termic accentuat          Vremea va fi călduroasă, […]

Loto

Horoscop

  • 216.609 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team