Serviciu  informatii in sistem RSS
Ultimele titluri
Ultima Oră

O folosim zi de zi, dar ce știm despre ea? Bicicleta…

În Statele Unite, istoria bicicletei începe la 26 iunie 1819, când William K. Clarkson Jr. din New York primește brevetul pentru un velociped, strămoșul bicicletei. Informațiile păstrate despre acest patent sunt puține deoarece incendiul din 1836 a distrus majoritatea documentelor păstrate în arhiva Biroului de brevete și invenții.

Se pare însă că povestea bicicletei este mult mai veche, vehicule rudimentare pe două roți și puse în mișcare cu ajutorul picioarelor fiind populare încă din secolul al XVII-lea. În 1690, un francez a inventat un mecanism format dintr-o bară transversală din lemn de care erau fixate două roți. Vehiculul nu avea ghidon, biciclistul stătea pe o pernă așezată pe bara din lemn, iar mecanismul avansa prin împingerea cu picioarele pe pământ.

Un alt capitol în istoria bicicletei a fost semnat de baronului Karl Von Drais din Germania care, în 1817, a construit drezina, un dispozitiv cu două roți, dar fără pedale. Deși foarte obositoare și dificil de manevrat, această încercare de pionierat în construire unui mijloc de transport cu propulsie umană a stârnit o reacție entuziastă din partea publicului. Vehiculul și-a făcut în scurt timp apariția în Franța, Anglia și Statele Unite, iar întreprinzătorii mai îndrăzneți au început chiar să o fabrice. Moda s-a stins după numai un an, iar drezina a fost dată uitării pentru un timp. Au trebuit să mai treacă câteva zeci de ani pentru ca bicicleta să capete pedale, mai întâi fixate pe roata din față, ghidon, șa și treptat, toate facilitățile de care ne bucurăm astăzi.

Bicicletele sunt acum în număr de peste un miliard, asigurând în multe regiuni mijlocul principal de transport. Ele sunt de asemenea foarte populare ca mod de recreere și au fost adaptate pentru folosință în multe alte domenii ale activității umane cum ar fi cel al jucăriilor, fitness, aplicații militare, servicii de curierat și sportul numit ciclism.

Forma și configurația de bază a cadrului, roților, pedalelor, șezutului și a ghidonului au suferit doar mici schimbări din 1885, când a fost construit primul model cu lanț, cu toate că multe detalii importante au fost îmbunătățite, în special odată cu apariția materialelor moderne de fabricație și a proiectării asistate de calculator. Acestea au permis răspândirea modelelor speciale pentru cei ce practică un anume tip de ciclism.

Bicicleta a influențat istoria în mod considerabil, atât în domeniul cultural, cât și în cel industrial. În anii de început, construcția bicicletelor s-a inspirat din tehnologiile deja existente, dar în ultima vreme bicicleta a contribuit la rândul ei la dezvoltarea tehnologiilor, atât în vechile domenii, cât și în altele noi.

În prezent bicicletele au devenit unul dintre mijloacele de deplasare moderne, fiind fabricate de branduri celebre. Există biciclete speciale pentru copii, biciclete cu motor, biciclete cu sistem de pliere, bicicletele speciale pentru trasee montane, biciclete duble pentru plimbări de agrement, dar și cele pentru curse de ciclism.

 

Sursa: AGERPRES

Comments

comments

Short URL: https://ultima-ora.ro/?p=97845

Publicat de la data mai 21 2018. Categorii ALEGEREA NOASTRA, CALEIDOSCOP, LIFE & STYLE, LIFESTYLE.

Zona comentariilor

Meteo în țară

20 iunie 2018, 16:24
 

E
Soare
32°C
14 km/h
Perceput de temperatură: 32°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 27%
Vânt: 14 km/h E
Rafale de vânt: 14 km/h
UV-Index: 2
Răsarit: 5:31
Apus: 21:03
Prognoza 21 iunie 2018
Zi
 

N
Parţial însorit cu furtună
31°C
Vânt: 7 km/h N
Rafale de vânt: 14 km/h
max. UV-Index: 9
Noapte
 

VNV
Parţial înnourat
19°C
Vânt: 0 km/h VNV
Rafale de vânt: 7 km/h
max. UV-Index: 9
More forecast...
 

Loto

Horoscop

  • 107.087 vizite
Statistici T5 Ziarul online ”Ultima Oră” rulează pe o versiune ”Advanced Newspaper” realizată de Gabfire Team