Povestea parcurilor de tip aventura din Romania. Cat de profitabila este afacerea?

In anii ’80, in Statele Unite isi facea aparitia o noua forma de divertisment – „Adventure Park”, in fapt un spatiu de 1-2 hectare amenajat intr-o padure, unde clientii erau invitati sa-si testeze limitele fizice si psihice catarandu-se in copaci si parcurgand trasee suspendate pe cabluri, la 6, 8 sau chiar 20 de metri inaltime. Noua forma de divertisment a prins foarte repede, s-a raspandit pe toate continentele si acum constituie un business frumos, inclusiv in Romania, unde parcurile de acest gen inregistreaza cifre de afaceri de 100.000-150.000 de euro anual.

Clientul care vine la un adventure park se trezeste practic intr-o mica padure, cat se poate de naturala. Singura diferenta este ca pe trunchiurile copacilor el gaseste fixate una sau mai multe platforme de lemn, la diferite inaltimi, unite intre ele cu ajutorul unor “poduri” suspendate pe cabluri de otel pe care trebuie sa le traverseze, conform unor trasee.

Si punem “poduri” intre ghilimele deoarece acestea nu sunt propriu-zis niste poduri, ci mai mult niste constructii sumare, cu putine puncte de sprijin, care se leagana periculos in timpul traversarii, solicitandu-i clientului toate abilitatile fizice de care dispune (forta, indemanare, echilibru). Iar daca adaugam si faptul ca aceste “poduri” sunt amplasate uneori la inaltimea etajului 5 al unui bloc, e clar ca pe langa abilitatile fizice sunt necesare si abilitati psihice: hotarare, curaj si mai ales capacitate de concentrare pentru a trece cu bine peste eventualele blocaje mentale.

Parcurgerea unui astfel de traseu este in mod clar o actiune care genereaza o gramada de adrenalina. Ii forteaza clientului limitele, iar la sfarsit ii ofera acestuia un incredibil sentiment de auto-depasire care il determina sa revina pentru a aborda trasee din ce in ce mai dificile. Nu e de mirare ca parcurile de tip aventura beneficiaza de o clientela fidela si entuziasta, motiv pentru care ele stau la baza unor afaceri atractive.

Articol integral pe manager.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.