Povestea parcurilor de tip aventura din Romania. Cat de profitabila este afacerea?
In anii ’80, in Statele Unite isi facea aparitia o noua forma de divertisment – „Adventure Park”, in fapt un spatiu de 1-2 hectare amenajat intr-o padure, unde clientii erau invitati sa-si testeze limitele fizice si psihice catarandu-se in copaci si parcurgand trasee suspendate pe cabluri, la 6, 8 sau chiar 20 de metri inaltime. Noua forma de divertisment a prins foarte repede, s-a raspandit pe toate continentele si acum constituie un business frumos, inclusiv in Romania, unde parcurile de acest gen inregistreaza cifre de afaceri de 100.000-150.000 de euro anual.
Si punem “poduri” intre ghilimele deoarece acestea nu sunt propriu-zis niste poduri, ci mai mult niste constructii sumare, cu putine puncte de sprijin, care se leagana periculos in timpul traversarii, solicitandu-i clientului toate abilitatile fizice de care dispune (forta, indemanare, echilibru). Iar daca adaugam si faptul ca aceste “poduri” sunt amplasate uneori la inaltimea etajului 5 al unui bloc, e clar ca pe langa abilitatile fizice sunt necesare si abilitati psihice: hotarare, curaj si mai ales capacitate de concentrare pentru a trece cu bine peste eventualele blocaje mentale.
Parcurgerea unui astfel de traseu este in mod clar o actiune care genereaza o gramada de adrenalina. Ii forteaza clientului limitele, iar la sfarsit ii ofera acestuia un incredibil sentiment de auto-depasire care il determina sa revina pentru a aborda trasee din ce in ce mai dificile. Nu e de mirare ca parcurile de tip aventura beneficiaza de o clientela fidela si entuziasta, motiv pentru care ele stau la baza unor afaceri atractive.
Articol integral pe manager.ro