Președinția Consiliului UE și sponsorizările – legături controversate

Corporate Europe Observatory, Observatoires des Multinationales și Foodwatch International au lansat o petiție prin care îndeamnă executivul francez să refuze orice ofertă de sponsorizare atunci când va prelua președinția rotativă a Consiliului UE, în 2022.

Nu poate exista nicio scuză pentru ca guvernele să ia favoruri de la corporații. Dacă Franța are nevoie de alimente, băuturi, transport sau orice alt tip de bunuri sau servicii în timpul președinției UE, trebuie pur și simplu să le procure prin mijloace normale și să plătească un preț echitabil. Aceste acorduri de sponsorizare trebuie să înceteze”, susține Suzy Sumner, de la Foodwatch International.

Dar cutuma este bine împământenită. O țară care deține președinția rotativă a Consiliului UE poate solicita liniștită companiilor private să colaboreze, în cele șase luni. Austria, în 2018, a colaborat cu Porsche, Audi și Microsoft, Malta, în 2017, cu BMW, AirMalta și Microsoft, iar Slovacia, în 2016, cu Peugeot, Orange și… din nou, Microsoft.

Ca și transparența lobby-ului și multe altele, problema sponsorilor este o dezbatere de lungă durată la Bruxelles, susține europarlamentarul Manon Aubry care adaugă că „am fi naivi să credem că o companie care sponsorizează face asta fără condiții”.

Degeaba încă din 2019  Foodwatch a depus o plângere la Ombudsmanul european în urma implicării Coca-Cola în Președinția României în 2019, notează organizația.

Un așa-numit „risc reputațional” pentru Uniune  a fost recunoscut, statelor li s-a cerut să stabilească orientări, dar deocamdată, Franța pare să favorizeze beneficiile în natură, arată Aubry.

Comments

comments

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.